Klacht: Pakketje bezorgd 55 km verderop op onbekend adres

Maja de Bij1975 op 04 juli 2023 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Track trace-code
3SMKPL184583387
Dit pakketje zou vrijdag bezorgd worden, dit werd zaterdag , toen maandag.
Maandag kreeg ik een bericht dat het 55 km verderop bij de buren was bezorgd, in Zevenbergen ipv Zevenhuizen.
Kijkend in de app zie ik dat in het weekend iemand van Postnl de adres gewijzigd heeft
van Perkstraat 50, 2761 LJ Zevenhuizen in Perwijs 9 4761 ZA Zevenbergen.
Klacht bij postnl ingedient, die zeggen dat de verzender dit moet doen.
Deze meneer heeft dit netjes gedaan. Echter na 2 dagen zegt Postnl dat de ontvanger het pakketje betaald
heeft en dat wij (de ontvanger) dus een klacht moeten indienen. Wij zijn nu met Postnl bezig,
maar die zeggen dat de verzender een foutief adres op het pakketje heeft gezegd.
Terwijl Postnl het adreslabel geprint heeft, omdat het een marktplaats zending betreft.
Omdat het pakketje bezorgd is, maar ik als betalende klant niets meer doen, alleen de afzender.
Maar ze maken een uitzondering en nemen over 2 dagen contact met mij op.
Maar gaan het pakketje voorals niet ophalen en ik moet nu afwachten in de hoop dat degene
die het adres gewijzigd heeft niet zelf al het pakketje is gaan ophalen.

Dat men het pakketje ophaalt in Zevenbergen en bezorgd bij mij in Zevenhuizen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van PostNL

9 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Excuses dat uw zending in een andere straat is afgeleverd. Wij proberen een zending altijd bij buren in dezelfde straat te bezorgen en graag zo dicht mogelijk bij het oorspronkelijke afleveradres. Hierbij wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met plaatselijke gebruiken of onderlinge afspraken die met de bezorger zijn gemaakt. Nu is dit helaas niet gebeurd en daarom heb ik een klacht voor u doorgegeven, zodat de bezorger wordt aangesproken en om herhaling te voorkomen. Binnen twee werkdagen zal dit gebeuren en mag het niet meer voorkomen. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice.

Reactie van de melder van de klacht Maja de Bij1975

9 maanden geleden - Een straat verder ? Het was een provincie verder, ik woon in Zuid Holland en het pakketje ligt in Brabant.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Maja de Bij1975

9 maanden geleden - Ik heb een reactie van PostNL ontvangen: Geachte mevrouw Duin-Berteling, Helaas heb ik uw verzending niet meer weten te traceren en moet deze als vermist worden beschouwd. Wij vinden dit vervelend voor u en bieden u hierbij onze excuses aan. Een Marktplaatspakketje valt onder de standaard verzendvoorwaardes daarom kunnen we helaas de inhoud van uw zending niet vergoeden. Wel vergoeden we de door u betaalde verzendkosten. Hiervoor ontvang ik graag uw IBAN-nummer, dit kunt u opsturen door op deze mail te reageren. Verder kijk ik graag nog even of we u tegenmoet kunnen komen met een waardebon van Bol.Com om het ongemak te compenseren. Ik hoor graag van u. Heeft u nog vragen? Op postnl.nl/klantenservice vindt u de antwoorden op de veelgestelde vragen. Daarnaast vindt u hier hoe u contact met ons kunt opnemen als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden. U kunt ook op deze e-mail reageren. Met vriendelijke groet, Friso Klantenservice Consumenten

Reactie van de melder van de klacht Maja de Bij1975

9 maanden geleden - Ik heb zelf heb het pakketje wel kunnen traceren. Ik ben namelijk in de auto gestapt en afgelopen zaterdag naar Zevenbergen gereden. Het bleek dat mevrouw van Perwijs 9 het pakketje naar meneer op Perwijs 6 gebrecht heeb, zoals op het pakketje stond. Echter was de meneer van Perwijs 6 aan het werk. ik heb een briefje in de bus gestopt met het verzoek contact met mij te zoeken. welke hij ook gedaan heeft. ik wacht nu op een pakketje. Vreemd dat ik als persoon wel kan wat PostNL die pakketten bezorgen als core business heeft niet kan. ene pakketje opzoeken, wat zij zelf bezorgd hebben in Zevenbergen. Incomptent bedrijf !!!

Heeft op 04 juli 2023 om 09:00 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Ik kan mij uw verbazing voorstellen. Het was immers al bekend dat de zending naar Zevenbergen was verzonden maar niet Zevenbergen ZH.

Ik wil u adviseren om te reageren op de e-mail die u heeft ontvangen van de behandelaar van het onderzoek en hier u bevindingen aan voor te leggen.

PostNL Klantenservice.

Maja de Bij1975

Heeft op 04 juli 2023 om 09:23 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik woon in ZEVENHUIZEN in Zuid Holland, niet in Zevenbergen. leer lezen.
Ik heb geantwoord naar die meneer. ik krijg een bol.com kaart en de verzendkosten vergoed.
Maar ze rijden niet naar de meneer in Zevenbergen om het pakkketje te halen. Het pakketje is gevonden, door mij !
Go get it !

Alle klachten die gemeld zijn door Maja de Bij1975