Klacht: Pakket wordt al weken niet bezorgd, Track en Trace onveranderd op bezorgmoment nog onbekend

YzzajakaJazzy op 03 juli 2023 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Het is blijkens vele reviews die ik over PostNL lees de laatste tijd (maar ook al eerder) een chaos bij PostNL waarvan de consument de dupe is.
6 juni een aankoop gedaan via Marktplaats. 328,60 euro inclusief kopersbescherming. Track en trace-code ontvangen. Pakket werd zelfde dag ingeklaard door PostNL. Op 8 juni werd de verwachte bezorgtijd doorgehaald met boodschap dat de bezorgtijd niet gehaald kon worden, nieuw moment zou volgen. Bleef echter op boodschap Bezorgtijd nog onbekend, Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt staan.
Contact opgenomen, zou antwoord krijgen (niet ontvangen). Verkoper contact opgenomen: zou nog onderweg zijn. Inmiddels is de koperbescherming kom ik achter verlopen. PostNL gebeld: krijg opeens te horen dat pakket snel na verzending kwijt was! Dat is iets heel anders dan in bericht op hun site staat (nog steeds). Vele malen contact gezocht met klantenservice, afzender heeft ook meer malen klantenservice gebeld. Een uur wachttijd is vrij normaal. Na de eerste kwijt-boodschap, gehoord dat het in Apeldoorn lag en snel zou komen, later in Son en zou snel komen. Ene Jurgen is er mee bezig geweest en kwam tot conclusie dat het nu weer kwijt zou zijn….

Dus 328,60 euro voor niks betaald. Als ik gewoon meteen goed was ingelicht had ik gebruik kunnen maken van de kopersbescherming!
Inmiddels lees ik een indrukwekkend aantal gelijksoortige klachten op diverse reviewsites. Dit is onacceptabel, Perswaardig (heeft de media ook gehaald maar die gingen nog mee met het verhaal van PostNL waarbij naar externe factoren wordt verwezen, grote drukte……terwijl er duidelijk intern iets goed mis is. Heb inmiddels contact met o.a. consumentenbond.

Gewenste Oplossing:

Ik verwacht ofwel binnen een week het pakket ofwel het volledige aankoopvervoersbedrag van PostNL. Dat laatste ook gezien de misleidende info die ik een week lang kreeg na invullen van mijn track en trace-code en waardoor ik geen gebruik heb kunnen maken van de kopersbescherming:
328,60 schadevergoeding.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht YzzajakaJazzy

1 jaar geleden - O ja.... Ik zal zelf! melden als de klacht opgelost is. Mocht PostNL melden dat opgelost en ik het daar niet mee eens zijn dan zal ik dat ook proberen te laten weten (wordt een beetje onrustig van hun .... opgelost posts)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 03 juli 2023 om 18:45 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Uiteraard niet fijn dat deze zending niet aan is gekomen. Ik zie dat er een onderzoek naar de zending is geweest. Hierbij is de zending helaas niet terug gevonden en moest wij deze als vermist verklaren. Ik begrijp uiteraard dat u het hier niet mee eens bent, maar daar kan ik helaas ook geen verandering in brengen. Doordat de zending onverzekerd is verzonden is een vergoeding van de inhoud helaas niet mogelijk. Namens PostNL in ieder geval excuus voor de situatie.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht YzzajakaJazzy

1 jaar geleden - Aanvullend. Ik zie veel klachten die PostNL als opgelost meldt, waarbij duidelijk is dat er helemaal geen oplossing voor de klant is. Geeft een zeer vertekend beeld!

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer/mevrouw, U bent geïnformeerd over het onderzoek wat heeft plaatsgevonden. Helaas heeft dit geen positief resultaat opgeleverd. Verder kunnen wij helaas niets voor u betekenen. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

YzzajakaJazzy

Heeft op 04 juli 2023 om 16:02 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Er is niks opgelost. Pakket nog steeds niet ontvangen.
Mededeling dat kwijt geraakt is geen oplossing (zet lezers ook op verkeerde been)

NB: het pakket was 66 x 33 x 77 cm, en 17 kg.....Graag ook even uitleggen hoe zo iets vermist kan raken

Alle klachten die gemeld zijn door YzzajakaJazzy