Mijn Klacht:
Het is blijkens vele reviews die ik over PostNL lees de laatste tijd (maar ook al eerder) een chaos bij PostNL waarvan de consument de dupe is.
6 juni een aankoop gedaan via Marktplaats. 328,60 euro inclusief kopersbescherming. Track en trace-code ontvangen. Pakket werd zelfde dag ingeklaard door PostNL. Op 8 juni werd de verwachte bezorgtijd doorgehaald met boodschap dat de bezorgtijd niet gehaald kon worden, nieuw moment zou volgen. Bleef echter op boodschap Bezorgtijd nog onbekend, Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt staan.
Contact opgenomen, zou antwoord krijgen (niet ontvangen). Verkoper contact opgenomen: zou nog onderweg zijn. Inmiddels is de koperbescherming kom ik achter verlopen. PostNL gebeld: krijg opeens te horen dat pakket snel na verzending kwijt was! Dat is iets heel anders dan in bericht op hun site staat (nog steeds). Vele malen contact gezocht met klantenservice, afzender heeft ook meer malen klantenservice gebeld. Een uur wachttijd is vrij normaal. Na de eerste kwijt-boodschap, gehoord dat het in Apeldoorn lag en snel zou komen, later in Son en zou snel komen. Ene Jurgen is er mee bezig geweest en kwam tot conclusie dat het nu weer kwijt zou zijn….
Dus 328,60 euro voor niks betaald. Als ik gewoon meteen goed was ingelicht had ik gebruik kunnen maken van de kopersbescherming!
Inmiddels lees ik een indrukwekkend aantal gelijksoortige klachten op diverse reviewsites. Dit is onacceptabel, Perswaardig (heeft de media ook gehaald maar die gingen nog mee met het verhaal van PostNL waarbij naar externe factoren wordt verwezen, grote drukte……terwijl er duidelijk intern iets goed mis is. Heb inmiddels contact met o.a. consumentenbond.
Gewenste Oplossing:
Ik verwacht ofwel binnen een week het pakket ofwel het volledige aankoopvervoersbedrag van PostNL. Dat laatste ook gezien de misleidende info die ik een week lang kreeg na invullen van mijn track en trace-code en waardoor ik geen gebruik heb kunnen maken van de kopersbescherming:
328,60 schadevergoeding.
