Klacht: Pakket weer niet geleverd en zonder bekend making terug naar afzender.

PostNL.Benadeelde op 14 december 2022 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wederom schofterig behandeld door jullie klanten service, na mijn vraag gesteld te hebben waarom mijn pakket terug gaat naar de afzender wordt ik de wacht gezet tot 2 keer toe waarbij de laatste keer er niet meer opgenomen wordt. Als je met je klacht komt luisteren ze niet eens. Vind PostNL dit soms normaal, niet luisteren naar je vraag en vervolgens ophangen echt onprofessioneel.
Mijn pakket, waar ik al over aangegeven heb wat er in zit is dus door jullie inklaring afgewezen omdat papier (wat er in zit) niet ingevoerd mag worden? Als jullie het pakket openen willen jullie dan wel zo vriendelijk zijn het pakket degelijk te verpakken en niet alles er terug in te vrotten waardoor de helfd beschadigd is. Wederom onprofessioneel gedrag van PostNL maar als ik jullie vraag wat hier de reden van is blijft een antwoord uit. Beschadigde inhoud van het pakket, wat door PostNL is veroorzaakt (omdat buitenlands verzenders dit zelf in de gaten houden) krijg je van jullie als antwoord tja het is al langer dan 14dagen en het pakket komt uit het buitenland. Tja als jullie er 2 maanden over doen een pakket in te klaren en dan nog het pakket gijzelen, mij 21% belasten terwijl dit 2,5% moet zijn… 1 woord, schofterig geldwolven gedrag. Daarbij hoop ik stellig voor jullie dat het pakket met verzend code RI062889136UA alsnog geleverd gaat worden en normaal de 2,5% rekenen over €30,- Want zonder enige informatie naar de ontvanger te verschaffen maar dan wel tot de conclusie komen wij gaan deze niet leveren is werkelijk beneden alle pijl en dan nog maar te zwijgen over jullie klantenservice met betrekking tot deze situatie. Voorheen weten jullie via mail of post adres wel te vragen naar te betalen kosten maar zodra er niks te halen valt is de drogreden wij werken voor de verzender. Schoon praten kunnen jullie als de besten maar jullie klanten helpen ho maar tenzij er geld te halen valt plus ga fatsoenlijk om met persoonsgegevens van jullie klanten. Mijn gegevens hebben jullie verkregen zonder mijn toestemming, mag ik jullie er aan herinneren dat dit in strijd is met de AVG hierover zal ik appart contact op nemen. Als afronding van mijn klacht, werkelijk als er webshops zijn die met PostNL samenwerken, niet bestellen of mailen of ze met een alternatieve pakket bezorger kunnen versturen als het via jullie organisatie moet dan weet je het al, foutenboel.

Gewenste Oplossing:

Gewoon het pakket naar het opgegeven adres versturen en niet terug naar de afzender. Oja en zorg voor een klantenservice dat ook daadwerkelijk wat doet en sla niet zomaar iemands contact gegevens op zonder toestemming.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Beste klant, Hartelijk dank voor uw bericht op Klacht.nl. Ik lees dat uw pakket vanuit het buitenland onverwacht retour is gestuurd naar de afzender. Sorry voor de onduidelijkheid, ik begrijp dat u ervan baalt. Ik heb nog wat verdere informatie nodig om uw melding compleet te maken. Zou u deze gegevens willen sturen? Graag ontvang ik van u: - uw volledige adres en telefoonnummer. (Deze kunt u vermelden bij uw contact gegevens zodat de informatie niet openbaar op deze website staat) Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht PostNL.Benadeelde

1 jaar geleden - Beste PostNL, Dank voor het opnemen van de klacht, balen is in dit geval een understatement maar wellicht kan het kookpunt verlaagd worden. Ik begrijp dat u extra informatie nodig heeft echter heeft u van mij een email adres waar ik op te benaderen ben zoals het met een pakket eerder ook gebeurde. Zodoende vindt ik het vreemd dat dit kanaal niet gebruikt is door PostNL om m.b.t. dit pakket (en de volgende, zie onderaan mail). Mijn telefoon nummer is ook bekkend aangezien als ik bel, deze ook bekend is bij post nl. Contact gegevens zijn dus i.p.c. bekend. Mocht het echt niet gaan om mijn adres gegevens, email en telefoon nummer te vinden in het systeem zal ik deze aangeven in de contact gegevens van Klacht.NL. De klacht heeft inmiddels betrekking tot pakket nummer: RI062889136UA RV010302938UA Tot zo ver hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd te hebben en kijk uit naar uw reactie. Met vriendelijke groeten, PostNL Benadeelde

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 14 december 2022 om 12:37 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste klant,

Hartelijk dank voor uw reactie. Aan de hand van de verzendcode die eindigt op 136 heb ik geprobeerd om te achterhalen waarom het pakket retour is gestuurd, jammer genoeg is mij dit niet gelukt. De reden van retoursturen hoort op het pakket te staan. Daarom wil ik u adviseren om contact op te nemen met de afzender voor meer informatie en een passende oplossing.

Volgens onze informatie ligt het pakket met de verzendcode die eindigt op 938 nog op onze afdeling Inklaringen. Mijn advies is om deze zending nog enkele dagen proberen te vinden via postnl.nl. Als dit geen resultaat oplevert, raad ik aan de verzender te benaderen voor controle van de barcode en meer informatie. Bij onduidelijkheden of te lange overkomstduur, kan alleen de afzender als opdrachtgever bij de eigen postorganisatie een onderzoek laten opstarten. Mijn excuses voor het ontstane ongemak.

Als u in de toekomst nog vragen heeft, helpen we u graag via postnl.nl/klantenservice. Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen en leest u hoe u contact met ons kunt opnemen.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

PostNL.Benadeelde

Heeft op 14 januari 2023 om 20:12 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Hartelijk dank voor de bevestiging dat zelfs intern er geen helderheid is met betrekking tot handelen. Aldus wordt er zomaar bepaald dat het pakket terug moet zonder ook maar op enige manier contact te leggen met de ontvanger. Zoals aangegeven in mijn 1e klacht dat er altijd maar geschermd wordt met het feit neem maar contact op met de verzender is een drogredenen. Jullie ontlopen op deze manier jullie verantwoordelijkheid als KONINKLIJKE post agentschap. Zelfs via dit platform proberen jullie wederom klachten af te wimpelen als ''tja niet ons probleem''. Houd er rekening mee dat jullie niet alleen de ontvanger benadelen maar ook de verzender, wederom geen enige empathie voor beide partijen waar jullie tussen zitten. Wees dankbaar voor jullie bezorgers die in deze shit show van jullie toch nog hun uiterste best doen en er voor zorgen dat jullie nog enigszins als postagentschap leven.

De doorverwijzing naar jullie klantenservice is sorry voor mijn formulering te triest voor woorden. Hier heb ik voor dat ik deze klacht in gediend heb meerdere malen gezocht naar een oplossing. Te vergeefs uiteraard omdat de oplossing die niet bunnen jullie klantenservies geformuleerd staat. Dan kom je uit op jullie Chatbot, die aan de had van mijn gegevens altijd uit komt op ''OEPS ER IS EEN PROBLEEM'' Als zelfs jullie logaritme niet eens uit deze puinhoop komt dan snap ik al te goed dat jullie telefonisten ook niks kunnen maken van deze situatie.
Daarom mijn statement ''wordt toch eens volwassen'' en stop met deze aanfluit oplossingen die niks voorstellen maar alleen het bagatelliseren van het probleem en jullie klanten met de shit laten zitten.

Als ik u citeer uit uw reactie op de verzending die eindigt op 938.
''Mijn advies is om deze zending nog enkele dagen proberen te vinden via postnl.nl. Als dit geen resultaat oplevert, raad ik aan de verzender te benaderen voor controle van de barcode en meer informatie.''

Deze heb ik nu inmiddels al 4 weken, als het niet langer is in de gaten gehouden, de verzender is een zeer goede vriend van mij en die snapt er niks van van jullie uithalen, maar warempel, na jullie beloften dat er iets zal gebeuren is er totaal geen verandering in de verzend updates. Geen updates geen berichten vanuit post nl met betrekking tot het ontvangst. Aldus u heeft wel gereageerd maar is er daadwerkelijk iets opgelost... Nee. Laat me raden, neem contact op met de verzender? Jullie maken toch de fout? waarom moet ik dan jullie problemen op gaan lossen? waar worden jullie dan voor betaald?
Aldus krijg ik zelfs via dit platform als via jullie klantenservies te horen, niet ons probleem neem contact op met de verzender.
Als jullie de buffer zijn tussen mij en de buitenlandse zending, die mijn zending controleert en belast zonder enige informatie in te winnen bij beiden partijen en toch zelf concluderen wat te doen met het pakket. Zeg dan niet dat jullie er niks aan kunnen doen en ga maar naar de verzender. Als jullie er niet tussen zitten om mij extra te belasten komt het pakket binnen. Als jullie mij willen belasten om dit pakket wees dan ook zo volwassen om dat daadwerkelijk goed werk af te leveren en niet mij zowel de verzender als jullie te betalen en dat jullie het verkloten voor mij als de verzender. De schaamte en schande is aan jullie niet aan de ontvanger nog de verzender.
Als afronding van mijn reactie op die van u, beide pakketten zijn inmiddels nog steeds niet geleverd 1 is terug naar verzender de ander is immers nog wevende op de grens. Werkelijk het is nu 14 januari 1 maand verder en niks is er nog gebeurd. alleen dat 1 pakket inmiddels al bij de verzender is aangekomen (mag ik hopen) aldus vanaf 14 december is er dus niks gebeurd...

Daarbij komen er nu 2 punten extra bij in 1 maand. Verzending RJ060399863UA is zonder enige informatie aan ontvanger naar een pick-up point van jullie gestuurd. Waar jullie van mij een afgeronde betaling willen van €30 omdat de totale waarden geschat is op een €90 terwijl hier nog net geen €50 aan betaald is. Als jullie niet aan mij enige vormen van facturen opvragen hoe kunnen jullie in gods naam deze belasting bepalen? Of beter nog als het om een gift gaat BELAST DAN GEEN 21% maar de wettelijke percentage, lees jullie eigen regels eens na man. Om hier protest over aan te tekenen moet ik eerst betalen en dan smeken of ik mijn te veel gefactureerde bedrag mag terug krijgen. Wederom een aanfluiting door POSTNL.

Ik ben benieuwd naar uw reactie en wat voor drogredenen ik hierover ga lezen.
Er zijn nog enkele pakketten waar Post NL ook fouten mee heeft gemaakt maar deze zullen later aan bod komen.

Met vriendelijke groet,

PostNL Benadeelde (als zo veel mensen in Nederland)

Alle klachten die gemeld zijn door PostNL.Benadeelde