Klacht: pakket vastgehouden door douane ????

HansvU op 08 oktober 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Hallo Post NL,
Mijn pakket met tracking nr RB139235628SG wordt al sinds 6 september vastgehouden door douane.
Althans dit is de informatie die het tracking verschaft.
Het pakket is in Nederland , maar moet nog door gestuurd worden naar bonaire (eind bestemming).
dus eventuele invoerrechten of belasting verwacht ik hier op bonaire te moeten betalen.
Wat is precies het probleem dat het in Nederland wordt vast gehouden?
Ik geeft u bij deze 1 tracking nr. maar ik verwacht nog 16 andere pakketen hiervan is de status:
RB139186564SG 15-9 : Held by customs
RB140421786SG 15-9 : Held by customs
UW730705453CN 15-9 : Held by customs
RB139575944SG 15-9 : Held by customs
RB139197258SG 15-9 : Held by customs
RB139408155SG 15-9 : Held by customs
RB139400877SG 17-9 : Held by customs
RB139893925SG 17-9 : Held by customs
RB139583455SG 17-9 : Held by customs
RE234761488CN 20-9 : arrived at destination country (dat is dus niet Bonaire, maar nederland)
RE234718547CN 20-9 arrived at destination country (idem)
RE234798678CN 20-9 arrived at destination country (idem)
RE234538015CN 20-9 arrived at destination country (idem)
RE234727288CN 20-9 arrived at destination country (idem)
RE235095273CN 21-9 arrived at destination country (idem)

Gewenste Oplossing:

De reden waaron de pakketten worden vastgehouden en dat ze zsm worden doorgestuurd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 08 oktober 2021 om 15:52 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan mij voorstellen dat het vervelend is als uw pakketten nog niet zijn aangekomen. Echter is het pakket volgens mijn informatie wel op Bonaire. Ik wil u dan ook adviseren om contact met de verzender op te nemen als het te lang duurt aangezien de pakketten alleen een tussenstop hebben gehad in Nederland.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door HansvU