Klacht: Pakket teruggezonden naar USA

op 14 januari 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een vriendin had mij een pakket gestuurd vanuit de Verenigde Staten voor kerst. Hiervoor heb ik een internationale track en trace code ontvangen en het pakket kunnen volgen tot dat het in Nederland was. Vandaag meerdere keren op meerdere manieren Post-NL proberen te bereiken en geen gehoor gekregen. Uiteindelijk heb ik kunnen achterhalen dat het op een afhaalpunt in mijn stad is afgeleverd. Hier heb ik nooit bericht over gekregen van Post-NL en ook online kon ik nergens vinden dat en waar het afgeleverd zou zijn, aangezien ik geen Nederlandse TrackTrace code heb ontvangen van Post-NL. Inmiddels blijkt het pakket teruggestuurd door Post-NL naar de Verenigde Staten. Ik vind dit erg jammer en het feit dat ik geen bericht heb gehad van Post-NL over de afhaallocatie stelt mij erg teleur.

Ik zou tevreden zijn als Post-NL het pakket alsnog kosteloos naar Nederland krijgt en mij dit keer wel op de hoogte breng van waar het pakket is afgeleverd, zodat ik het alsnog kan ontvangen zonder dat mijn vriendin in de Verenigde Staten opnieuw verzendkosten moet betalen om het pakket te versturen.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 week geleden - Geachte mevrouw,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u geen kennisgeving heeft ontvangen, waardoor u niet wist dat uw pakket klaar lag bij een PostNL-locatie. Ik kan me voorstellen dat dit erg teleurstellend is, vooral omdat uw pakket alweer terug is gestuurd. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Zodra een pakket in Nederland is aangekomen en bij ons verwerkt is, dan kunt u via deze website (met de Internationale code) de status achterhalen: www.internationalparceltracking.com.Het is helaas niet mogelijk om een retour proces terug te draaien. Mijn excuses hiervoor. Wel wil ik graag een klacht registreren, omdat u geen kennisgeving ontvangen heeft. Hiervoor ontvang ik graag nog de Track Trace code.Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 14 januari 2020 om 13:17 geantwoord

Geachte mevrouw,

Helaas hebben wij van u geen reactie mogen ontvangen op ons informatieverzoek. Ik ga er dan ook van uit dat uw melding inmiddels is verholpen enof dat u via een van onze andere kanalen van antwoord bent voorzien. Uw melding op klacht.nl wordt daarom afgesloten.

PostNL Klantenservice

Heeft op 14 januari 2020 om 13:58 geantwoord

Hallo Post-NL,
Excuses. Ik had uw bericht over het hoofd gezien. Ik heb geen Nederlandse track&trace code ontvangen dus deze kan ik helaas ook niet aanleveren. Wel heb ik een traceringscode aangeleverd gekregen uit de VS:
LZ634100914US

Aangezien het pakket nu is teruggestuurd en opnieuw verzendkosten betaald moeten worden, zou ik graag een vergoeding krijgen voor de gemaakte verzendkosten.

Alle klachten die gemeld zijn door e.malou