Klacht: Pakket teruggestuurd afzender

Mevr.van Wezel op 17 juli 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 27 juni j.l stuurden vrienden vanuit Italie met produkten voor mijn marktkraam waarmee ik op toeristenmarkten sta.Op 9 juli j.l keek ik op track en trace en zag tot mijn verbazing staan dat mijn pakket die middag tussen 15.15uur en 17.15uur was aangeboden en geweigerd en teruggezonden zou worden naar Italië maar dat de afzender ontbrak. Ik was de hele middag thuis na 15uur maar niemand gezien of gehoord. Ik belde de klantenservice. Ja dat pakket was al niet meer te achterhalen maar ze kon het distributiecentrum nog gauw bellen. Na 10 minuten kwam ze terug en degene die erover ging had met tegenzin gezegd dat hij mijn pakket zou proberen eruit te halen.. Hopen dus. Nu bleek dat er bij mn buren een pakje voor de overburen was bezorgd. Ik vroeg of de bezorger ook bij mij was geweest. Nee dus.. ik belde terug naar de klantenservice en vertelde dit. Dame in kwestie geen ook alles weer noteren. Het beste was dta ik de volgende avond zou terugbellen als het pakket niet alsnog werd gebracht. Het kwam dus niet en ik belde wederom. En tot mijn verbazing kon deze dame plots zien dat mn pakket op 6 juli door de douane was goedgekeurd. Op 8 juli in Breda was en op 9 juli door de bezorger was geweigerd omdat de bar code of het pakket beschadigd was en daarom werd t teruggestuurd naar Italië. De afzender was wel bekend. De andere 2 dames hebben dus of niet goed gezocht of een verhaaltje opgehangen. De dame die me dus op 10 juli te woord stond zag helemaalniks staan over een melding. Wanneer het pakket in Italië aankomt en de afzender ziet geen beschadiging en het wordt wederom naar Nedeland gestuurd mag dit kosteloos. Dus de afzender moet kijken of het klopt dat er in Nederland een beschadiging was ontstaan. Nou jaaaaa. Wat is dit voor grote onzin.. Ik ben behoorlijk gedupeerd en loop dus nu omzet mis. Want eer het nu weer hier is. Kan dat pas minimaal over 4 weken zijn. Dan is meer dan de helft van mijn markten voorbij en sta ik met een half lege kraam. Wat is dit voor idioterie. Het pakket was nita bene al in Roosendaal waar ik woon. Schandalig. Ik wil dus dat post.nl de onkosten sowieso vergoed. Minimaal.

Gewenste Oplossing:

Mijn pakket is al weg dus ik wil een schadevergoeding

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 17 juli 2018 om 11:15 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw van Wezel,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat het een kwalijke zaak is dat u de betreffende zending niet heeft ontvangen en deze retour is gestuurd. Voor het ervaren ongemak wil ik u graag mijn excuses aanbieden. Graag reageer ik op uw bericht.

Naar aanleiding van eerder contact is er reeds melding van gemaakt en is dit besproken met de betreffende chauffeur. Zodra het pakket retour is gestuurd is dit proces niet tegen te houden.

Omdat u aangeeft dat het pakket niet bij u is aangeboden heb ik u een navraagformulier per briefpost toe laten sturen. Ik raad u aan om het formulier volledig en zorgvuldig in te vullen. U kunt het ingevulde formulier versturen naar PostNL Klantenservice, Antwoordnummer 60417, 8900 KS Leeuwarden of via e-mail naar [email protected]. Zodra het formulier retour ontvangen is zal dit verder uitgezocht worden, binnen 12 werkdagen wordt er dan contact met u opgenomen voor een eerste update.

Ik hoop u hiermee eerst voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice: http:www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door