Klacht: Pakket status: Afgeleverd, terwijl ik het pakket nog niet heb ontvangen.

vinayras op 31 augustus 2023 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Bestelling gedaan via Aliexpress (E-Bike).
Ik heb de Trackingcode EV0382…..CN die leidt naar PostNL.
Ik was van 24 t/m 27 aug met vakantie en op 25 aug, zag ik dat de status werd geupdate naar Afgeleverd.
Contact opgenomen met PostNL, die mij aangaf dat ik mijn klacht moet leggen bij Aliexpress.
Aliexpress heeft volgens mij zijn werk goed gedaan en moet PostNL nu aantonen wie heeft getekend voor ontvangst van het pakket.
Aangezien ik in het buitenland was (boarding pass aanwezig en foto’s van mijn vakantie), heb ik dus onmogelijk het pakket in ontvangst genomen.
Ik laat me niet afschepen door PostNL en zal mijn klacht verder bekend maken.
Ik ben degene die honderden euro’s schade heeft geleden.

Dat PostNL mijn klacht rechtreeks in behandeling neemt en niet wacht op een klacht vanuit Aliexpress.
PostNL kan nagaan wie het pakket in ontvangst heeft genomen (ik neem aan dat er voor zo een groot en duur pakket getekend moet worden voor ontvangst).
Met alle respect: Een bezorger kan ook aangeven/updaten dat een pakket is geleverd, terwijl hij/zij het zelf neemt.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

7 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over een naar u verzonden pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie: - de tracking code van het betreffende pakket. Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice   Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht vinayras

7 maanden geleden - Beste heer/mevrouw, Hartelijk bedankt voor het oppakken van mijn klacht. De trackingcode is EV038245161CN https://parcelsapp.com/nl/tracking/EV038245161CN Het betreft een aankoop van boven de 300 euro. Ik ga ervan uit dat PostNL zorgvuldig omgaat het zulke grote/dure pakketten. (Het betreft een E-bike). Ik verneem graag spoedig van u. Met vriendelijke groet, Vinay Rasiawan Hongarijehof 13 1363 CC Almere Mobiel: 06-4531 2026

Bericht van PostNL

7 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, Bedankt voor uw reactie en de gevraagde gegevens. Ik heb de gegevens van de door u aangegeven barcode gecontroleerd maar deze zending is geadresseerd aan een ander persoon met een compleet ander adres. Weet u zeker dat dit de juiste barcode is? Graag ontvang ik alsnog de juiste barcode van de zending. Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht vinayras

7 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, Zou het dan daar zijn misgegaan? Dat mijn pakket is geleverd bij een verkeerd persoon/adres. Helaas kan ik alleen tekst typen en verzenden. Graag stuur ik u een printscreen van AliExpress, waarop duidelijk mijn adres (Hongarijehof 13, 1363 CC Almere) te zien is, met de bijbehorende trackingcode EV038245161CN Kunt u mij AUB aangeven hoe ik u een printscreen kan sturen. Met vriendelijke groet, Vinay Rasiawan

Reactie van de melder van de klacht vinayras

7 maanden geleden - Ik heb wat tekst gekopieerd van het scherm van AliExpress: Tracking details Vn, 003312026 Hongarijehof 13, ALMERE, Flevoland, NL, 1363CC 2023-08-24 12:45 Afgeleverd Delivered -- Other Shipping Method EuropeAanwezig EV038245161CN copy Tracking voor wereldwijde expresverzending EV038245161CN copy Bestellingsinformatie Bestellingsnummer:3024877450157373Detail bekijken Winkelnaam:Shop1102993400 StoreNeem contact op met verkoper

Reactie van de melder van de klacht vinayras

7 maanden geleden - Goedemorgen, Graag ontvang ik een reactie op mijn 2 laatst geplaatste reacties. Is er al wat meer bekend over mijn pakket?

Heeft op 31 augustus 2023 om 11:36 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reacties. Graag informeer ik u.

Aan de hand van de door u meegestuurde informatie heb ik alle gegevens gecontroleerd. Uw adres komt niet overeen met het afleveradres in de Track en Trace informatie van dit pakket. Volgens onze informatie is het pakket inderdaad afgeleverd op 24 augustus 2023, uit privacyoverwegingen kan ik u niet vertellen aan welk adres de zending volgens onze Track en Trace informatie geadresseerd was. Het adres is echter compleet anders, met een andere postcode, straatnaam, huisnummer en woonplaats. De ontvanger van de betreffende zending heeft ook een andere naam en heeft inklaringskosten betaald voor zijn/haar zending. Als uw pakket nog niet terecht is dan raad ik u aan om contact op te nemen met de afzender. Als geadresseerde heeft u een (koop)overeenkomst met de verkoper. De verzender heeft een vervoersovereenkomst afgesloten met de verzendende postorganisatie in het land van verzending. Afhankelijk van de bijbehorende voorwaarden kan de afzender eventueel een onderzoek laten instellen naar de status van het pakket. Hopelijk kunt u samen met de verzender tot een oplossing komen.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door vinayras