Klacht: Pakket opengemaakt en inhoud gestolen

GW92 op 17 januari 2022 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Pakket opgehaald op 8 januari bij de Primera in Goes. Helaas was de onderkant van de doos opengemaakt en de inhoud gestolen. Pakket niet aangetekend verstuurd. Klacht is op 8 januari gemeld, maar Postnl heeft enkel aangegeven dat ze de klacht aanhoren en noteren, maar verder niets mee doen.

De Primera in Goes heeft nog gekeken of de inhoud rondzwerft in hun magazijn, maar zonder resultaat. De afzender heeft hetzelfde gedaan bij de Primera waar hij het verstuurd heeft.

Inhoud had een waarde van rond de 150 euro. Het item heeft een bepaald serienummer dus mocht het opduiken op facebook/ebay/marktplaats/catawiki dan is dit zo achterhaald en dan zal er aangifte ingediend worden tegen die persoon onder het mom van briefgeheim en heling.

Gewenste Oplossing:

Refund van het betaalde bedrag en de verzendkosten voor het niet nakomen van de dienst.
Een onderzoek naar de des betreffende bezorger die het pakket heeft vervoerd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 17 januari 2022 om 12:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw bericht op klacht.nl. Zojuist hebben wij bovenstaande melding telefonisch besproken. In uw schrijven geeft u aan dat een door opgehaald pakket leeg blijkt te zijn. Ik kan mij voorstellen dat u hiervan geschrokken bent en bied u dan ook mijn oprechte excuses aan.

Zoals telefonisch besproken kan de afzender bij ons een verzoek doen voor de terugbetaling van de verzendkosten. De reden hiervoor is dat de afzender onze opdrachtgever is en betaald heeft voor deze dienst. Nogmaals mijn excuses voor het ondervonden ongemak.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

GW92

Heeft op 20 januari 2022 om 08:18 geantwoord

Dit is natuurlijk niets. Ik als ontvanger heb hier niets aan. Enkel de verzender....

Telefonisch zei u dat er een onderzoek gestart zou worden, maar dit lees ik nu niet terug in uw bericht. Graag zou ik op de hoogte worden gesteld van dit onderzoek gezien de ernst van dit geheel

Alle klachten die gemeld zijn door GW92