Klacht: Pakket niet ontvangen

op 08 november 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Pakket besteld, track and trace ontvangen, het leek allemaal goed te gaan totdat het pakket niet geleverd was.

5x contact opgenomen met PostNL waarbij ik verschillende antwoorden krijg.
– het pakket wordt nog bezorgd je moet even wachten
– een verkeerd adres
– een verkeerde barcode
– we hebben het retour gestuurd

Zelfs 1x door ene Sherree het gesprek op een klantonvriendelijke manier beëindigd.

Contact opgenomen met de afzender, geschil geopent; geen bewijsmaterialen omdat het bij PostNL verkeerd in het systeem staat.

Nu heb ik geen pakket ontvangen en mijn geld is weg.

Gewenste Oplossing:

Ik ben pas ECHT tevreden wanneer ik het pakket zsm binnen krijg. Anders graag restitutie.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

2 weken geleden - Geachte heer, mevrouw,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket en de afhandeling van uw vraag via de klantenservice.. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Wat jammer om te horen dat het niet duidelijk is wat er met uw pakket is gebeurd en u niet naar tevredenheid bent geholpen via de klantenservice. Ik wil graag even meekijken naar de situatie. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:- De track en trace code van de zendingZodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé) reactie op dit bericht.Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl. Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Riley van Wanroij

2 weken geleden - LB090852358SG

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 08 november 2019 om 07:27 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor de aanvullende informatie. Ik heb de status van u pakket bekeken en ik wil dit graag toelichten.

Ik zie dat het pakket inderdaad retour is gezonden naar de afzender op 4 november. Zodra een pakket retour is gegaan is het niet mogelijk om in te grijpen of dit nog tegen te houden. De reden van retour kan ik niet exact uit de status herleiden, maar dit wordt op het pakket zelf vermeld. Als de reden van retour bij terugkomst bij de afzender onterecht blijkt te zijn of onduidelijk is, dan kan de afzender via zijn of haar lokale postdienst een onderzoek laten instellen en eventueel restitutie aanvragen voor de verzendkosten. Dat is internationaal zo afgesproken, omdat de afzender de opdrachtgever is voor de verzending van het pakket. Het kan een aantal weken duren voordat het pakket terug is bij de afzender. Ik kan u hiervoor geen compensatie aanbieden. U heeft een overeenkomst met de afzender.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Heeft op 08 november 2019 om 08:15 geantwoord

De afzender reageert niet met een gepaste oplossing op mijn berichten. Hij verwijst naar PostNL. Het pakket heeft bij PostNL gelegen en is zomaar teruggestuurd.

Ik heb nu dus geen pakket en mijn geld is weg. Slordig PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door Riley van Wanroij