Klacht: pakket niet bezorgen en geen verantwoordelijkheid nemen

op 13 juni 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

ik heb een pakket gestuurd dat niet bij geadresseerde is aangekomen. in systeem staat pakket als bezorgd, dat klopt niet. ik heb contact opgenomen met postnl en klacht ingediend. 2 dagen later kon ik terugbellen om status over klacht te vernemen. De leidinggevende had bezorger aangesproken en bezorger gaf aan pakket op foutief adres te hebben bezorgd. Welk adres kan postnl niet zeggen. Verder kan (lees: wil) postnl niet doen omdat pakket niet aangetekend is verstuurd. Kortom pakket is verkeerd bezorgd door postnl en postnl neemt geen verantwoordelijkheid voor gevolgen.

ik ben tevreden als Postnl er alsnog voor zorgt om het pakket op te sporen en af te leveren bij geadresseerde of als postnl de inhoud van pakket vergoedt de verzendkosten.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

2 maanden geleden - Geachte heermevrouw van Gelder, Uit uw bericht begrijp ik dat u een pakket hebt verzonden en dat deze niet is aangekomen bij de geadresseerde. Ik kan mij voorstellen dat u erg teleurgesteld bent en ik bied u mijn excuses aan voor het ongemak. Op uw e-mail adres kan ik één klantenkaart vinden in mijn systeem waar de laatste klacht die ingediend is, uit 2016 komt. Mocht dit gaan om een recenter onderzoek, dan ontvang ik graag van u de track trace code van het betreffende pakket met een casenummer zodat ik gericht met u mee kan kijken. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht EVG

2 maanden geleden - Het gaat om pakketnummer 3SYZXG189685222. Klachtnr. 04774924.

Heeft op 13 juni 2018 om 17:17 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie en informatie. Ik begrijp dat u erg teleurgesteld en boos bent over de gang van zaken. Het gaat hierbij om een onverzekerd pakket waarbij een handtekening voor ontvangst niet nodig is. Een onderzoek instellen is in deze situatie tot mijn spijt niet mogelijk en omdat het pakket niet verzekerd is komt u volgens de Algemene Voorwaarden niet in aanmerking voor een schadevergoeding. Het spijt me dat ik hierin verder niets meer voor u kan betekenen. Nogmaals excuses voor de overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https:www.postnl.nlklantenservice

Heeft op 13 juni 2018 om 18:16 geantwoord

ik wil een vergoeding voor zoek geraakt pakket en verzendkosten

Alle klachten die gemeld zijn door EVG