Klacht: Pakket niet bezorgd, klantenservice doet niets

op 14 februari 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Afgelopen Dinsdag, 11-02-2020, zou ik een pakketje ontvangen. Avondlevering zou dit zijn. Ik heb de hele avond thuis gezeten en ineens krijg ik een mailtje dat ik niet thuis was. Ik ben meteen buiten gaan kijken en er was geen PostNL bus in velden of wegen te bekennen, ook lag er geen briefje in de brievenbus. Ze zijn simpelweg niet langsgeweest.
Mijn pakket zou vervolgens de dag erop bezorgd worden. Helaas gebeurde de dag erop precies hetzelfde. Ik zit netjes te wachten en ineens de bezorger heeft u gemist. Geen briefje geen niks. Toen ik de klantenservice opbelde kreeg ik alleen te horen: Ja onze medewerkers hebben fout gehandeld maar op mijn vraag of ze de desbetreffende bezorger op konden bellen zodat hij het alsnog kon komen brengen kreeg ik het antwoord dat ze dat absoluut niet konden doen want ze hadden procedures. Toen ik vroeg of ik dan haar manager mocht spreken kreeg ik te horen dat dat ook absoluut niet mogelijk was en dat ze dat echt niet mocht doen. Nu moet mijn partner vandaag speciaal thuiswerken zodat ze dit pakketje kan ophalen (als ze al accepteren dat zij hem ophaald en niet ik) en ben ik uren van mijn tijd kwijt om dit te regelen. Dit lijkt mij geen normale manier van klantenservice. Op het moment dat ik mevrouw om haar naam vroeg werd er overigens ook nog direct opgehangen.

Als ik iemand te spreken kan krijgen die wel iets mag en niet achter een muur van procedures vast zit. En als ze iets creatiefs bedenken om dit goed te maken want ik weet eerlijk gezegd niet hoe ze dit op dit moment goed kunnen maken.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 14 februari 2020 om 14:58 geantwoord

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de bezorger niet bij u heeft aangebeld. Ik kan me voorstellen dat dit erg teleurstellend is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik zie dat mijn collega de klacht geregistreerd heeft en dat de klacht is besproken met de betrokken bezorger. Echter, geeft de bezorger aan twee keer te hebben aangebeld maar dat de intercom verklaart dat de lijn bezet was.

PostNL Klantenservice

Heeft op 14 februari 2020 om 15:01 geantwoord

Beste,

Onze intercom wordt iedere dag door vrienden en familie gebruikt en dit soort \"storingen\" zijn er nog nooit geweest. Dit is een verzonnen verhaal. En contact met uw klantenservice heb ik al gehad en deze vertelde mij dat ze er zijn om mij te \"informeren\" niet om te \"helpen\". Uiteraard heeft u mij hier niet voldoende mee geïnformeerd.

Alle klachten die gemeld zijn door azazel_azton