Klacht: Pakket niet bezorgd en schandalige behandeling door klantenservice

op 09 september 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik zat met smart te wachten op een pakketje uit het buitenland. Dit is altijd al spannend of het wel aankomt maar zodra het bericht binnen kwam dat PostNL het pakket had aangenomen dacht ik dat mijn zorgen voorbij waren. Niets is minder waar!

Volgens de tracker was het pakket door PostNL afgeleverd bij mij thuis. Ik was echter op dat tijdstip niet thuis. Je verwacht een briefje ‘wij hebben u gemist’ dat het is afgegeven bij de buren of dat het op een ander moment wordt bezorgd. Geen briefje. Kortom ik neem contact op met de klantenservice om te vragen hoe het zit. Ik kreeg te horen dat het mogelijk was dat de bezorger het pakket al zou hebben afgescand en een dag later het pakket alsnog zou leveren. Ze zou een notitie maken in het systeem en mocht het de volgende dag niet zijn bezorgd vroeg ze me contact op te nemen zodat er een onderzoek kon worden gestart.

De volgende dag… geen pakket, geen briefje, niets van dit alles…
Kortom ik bel terug naar de klantenservice. Je verwacht dan dat je als klant wordt ‘geholpen’ om het pakket boven tafel te krijgen. Een onderzoek kon alleen worden gestart door de verzender. Dit was weer een andere verhaal als dat ik een dag eerder had gehoord. Ik was er daar uiteraard niet mee akkoord. Toen ik doorvroeg hoe dit dan precies in zijn werk zou gaan (wat weet men nu meer als de verzender een klacht indient?) Deze mevrouw deed als mededeling dat we er niet uit kwamen en hing zomaar de telefoon op. Dit vond ik echt ronduit schandalig.

Ze laten je gewoon zitten met je probleem en zijn alles behalve bereid mee te denken over een oplossing echt ronduit schandalig hoe je aan de telefoon wordt behandeld.

Informatie wie er voor het laatst met dat pakket in de weer is geweest. Oftewel PostNL schakel een onderzoek in! Daarnaast ook excuses over de schandalige behandeling aan de telefoon door de zogenaamde klantenservice.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 week geleden - Geachte heer, mevrouw,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Volgens de track en trace is het pakket geleverd, maar u geeft aan dat u het pakket niet heeft ontvangen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Mijn excuses dat u het pakket niet heeft ontvangen. Wanneer het pakket geleverd zou zijn, maar u het niet heeft ontvangen, vragen wij altijd om twee werkdagen af te wachten. Het kan voorkomen dat de bezorger het pakket een verkeerde scan heeft gegeven. Vaak wordt het pakket dan nog binnen twee werkdagen geleverd. Kunt u aangeven of u het pakket nog heeft ontvangen? Zo niet, dan kan ik alsnog een klacht voor u registreren. Voor een passende oplossing kunt u contact opnemen met de afzender van het pakket.Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 09 september 2019 om 08:33 geantwoord

Geachte heermevrouw,

Helaas hebben wij van u geen reactie mogen ontvangen op ons informatieverzoek. Ik ga er dan ook van uit dat uw melding inmiddels is verholpen enof dat u via een van onze andere kanalen van antwoord bent voorzien. Uw melding op klacht.nl wordt daarom afgesloten.

PostNL Klantenservice

Heeft op 09 september 2019 om 08:43 geantwoord

Het pakket is inmiddels terecht. De berzorger heeft geen melding achtergelaten en mijn buren van enkele deuren verderop na drie dagen het pakket zijn komen brengen.

Mijn klacht was voornamelijk gericht op de onvriendelijke behandeling van de klantenservice en juist dit adresseert u niet! Belachelijk hoe daar wordt omgegaan met klanten die vragen hebben over de service die niet voldeed.

Alle klachten die gemeld zijn door Mike-dewit