Klacht: Pakket niet aangekomen

op 14 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

2 weken geleden een pakketje besteld uit het buitenland via AliExpress, met de track and trace code LX49354725NL. Op de site staat dat ie succesvol in Nederland is aangekomen en via de internationale site van PostNL stond er ook aangegeven dat het pakket in Nederland is aangekomen. Ik kreeg een melding dat het pakket succesvol is afgeleverd en daarna weer dat het pakket niet succesvol is afgeleverd. Wat is het nou? Wel of niet bezorgd? Ik heb ook geen briefje ontvangen met bezorgdatum of waar die bij de buren is afgeleverd. De postbode is zowel 12 als 13 september in de straat geweest geweest, maar had alleen een pakketje van een ander inwonende van ons adres. Waar is mijn pakket dan? Dit kan toch niet op deze manier?

Als het pakket direct wordt bezorgd. Eventueel bij de buren, mocht ik niet thuiszijn, MET KAARTJE!

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 14 september 2018 om 13:50 geantwoord

Geachte mevrouw El Abdelkhalki,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat uw pakket van AliExpress nog niet is bezorgd. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde code heb ik de status gecontroleerd. Tot mijn spijt kan ik geen enkele informatie vinden met de code LX49354725NL. Dit betekent dat er bij ons geen zending bekend is onder deze TrackTrace code. Indien de bezorging te lang duurt raad ik u aan contact op te nemen met de afzender van het pakket. De verzender heeft een vervoersovereenkomst afgesloten met de verzendende postorganisatie in het land van verzending. Afhankelijk van de daarbij horende voorwaarden kan de afzender eventueel vanuit zijn of haar eigen postorganisatie een onderzoek laten instellen om de situatie te onderzoeken. Hopelijk kunt u samen met de verzender tot een oplossing komen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door S. El Abdelkhalki -