Klacht: Pakket kwijt

op 11 februari 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn pakket die ik heb verstuurd naar het buitenland is kwijt en ik zie het al dagen vast gehouden bij de douane. PostNL zegt dat ze geen invloed op heeft bij de douane. En zolang de douane dat niet vrijgeeft kan PostNL geen onderzoek instellen. Al 5 keer krijg ik een ander verhaal van PostNL. Dus als de douane het vrijgeeft dan pas kan PostNL een onderzoek instarten. De ene medewerker verteld een verhaal wat niet klopt wat de andere 4 medewerkers vertellen. Een pakket versturen doe ik nooit meer via PostNL. Advies aan andere is dan ook niet versturen via PostNL

Gewenste Oplossing:

Als ik mijn pakket terug heb.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 11 februari 2019 om 12:21 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Het klopt dat uw pakket op dit moment nog wordt vastgehouden voor de inklaring in het land van bestemming. Het pakket is is daar aanwezig vanaf de 24ste van januari. PostNL heeft helaas geen invloed op het inklaringsproces in het buitenland. Zodra een pakket 25 dagen onderweg is en de inklaring is voltooid dan kan de afzender een onderzoek starten bij PostNL.

Ik raad u aan de geadresseerde te vragen om contact op te nemen met de douane of de lokale post organisatie in het buitenland. Mogelijk is er meer informatie nodig over de inhoud van het pakket om de inklaring te voltooien. De organisaties daar kunnen u en de geadresseerde meer over dit proces vertellen.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,
PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door memolimamet