Klacht: Pakket kwijt

op 11 februari 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn pakket die ik heb verstuurd naar het buitenland is kwijt en ik zie het al dagen vast gehouden bij de douane. PostNL zegt dat ze geen invloed op heeft bij de douane. En zolang de douane dat niet vrijgeeft kan PostNL geen onderzoek instellen. Al 5 keer krijg ik een ander verhaal van PostNL. Dus als de douane het vrijgeeft dan pas kan PostNL een onderzoek instarten. De ene medewerker verteld een verhaal wat niet klopt wat de andere 4 medewerkers vertellen. Een pakket versturen doe ik nooit meer via PostNL. Advies aan andere is dan ook niet versturen via PostNL

Als ik mijn pakket terug heb.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 11 februari 2019 om 12:21 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Het klopt dat uw pakket op dit moment nog wordt vastgehouden voor de inklaring in het land van bestemming. Het pakket is is daar aanwezig vanaf de 24ste van januari. PostNL heeft helaas geen invloed op het inklaringsproces in het buitenland. Zodra een pakket 25 dagen onderweg is en de inklaring is voltooid dan kan de afzender een onderzoek starten bij PostNL.

Ik raad u aan de geadresseerde te vragen om contact op te nemen met de douane of de lokale post organisatie in het buitenland. Mogelijk is er meer informatie nodig over de inhoud van het pakket om de inklaring te voltooien. De organisaties daar kunnen u en de geadresseerde meer over dit proces vertellen.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door memolimamet