Klacht: Pakket is zoek.

Jessica Greba op 08 juli 2023 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 8 juni zou er een pakket van aliexpress bij thuis bezorgd worden door PostNL. Volgens de app van PostNL is het pakket thuis bezorgd. Dit kan niet, want wij waren op vakantie. Ik heb contact opgenomen met PostNL. De medewerker heeft aangegeven dat het pakket bij een depot ligt. Alleen de afzender kan een onderzoek in gang zetten om er achter te komen waar het pakket ligt. In dit geval zou Aliexpress dat onderzoek in gang moeten zetten via PostNL.
De medewerker gaf ook aan dat het apkket vooraf is gescand en de status thuis bezorgd heeft gekregen. Dit wordt gedaan omdat veel bezorgens nog geen handscanners hebben. Het pakket is dus door PostNL onterecht gelabeld als thuis bezorgd. De medewerker gaf aan dat het meestal wel goed gaat, maar nu dus niet. Ik ben nu de dupe. Aliexpress geeft aan dat het pakket bij mij thuis is bezorgd. Ik krijg geen geld terug. Het pakket had een waarde van ruim 70 euro.
PostNL zegt dat aliexpress hier verantwoordelijk voor is. Zij hadden het pakket moeten verzekeren. Echter heeft PostNL gefraudeerd door het pakket vooraf al te scannen en labelen als bezorgd.
De medewerker vond het geen fraude, maar noemde het een handicap. Hij gaf uiteindelijk wel toe dat PostNL hierin fout is. PostNL kan inzien dat het pakket vooraf is gescand, op een depot ligt, maar ze kunnen mij niet helpen ondanks dat zij een fout hierin hebben gemaakt. Hoe wordt dit opgelost?

Ik zie graag dat PostNL mijn pakket zoekt en deze bezorgd aangezien zij, wegens een tekort aan handscanners, het pakket onterecht hebben gescand als thuis bezorgd.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van PostNL

7 maanden geleden - Geachte mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie: - De tracking code van het betreffende pakket. Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice.

Reactie van de melder van de klacht Jessica Greba

7 maanden geleden - LS631145046NL Bij deze. Groet, Jessica

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

7 maanden geleden - Geachte mevrouw, Bedankt voor uw bericht terug en voor het sturen van de track trace code. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Volgens de scans is de zending op 8-06 bezorgd en omdat voor ontvangst niet getekend hoefde te worden, is een onderzoek helaas niet mogelijk. Wat ik wel voor u heb gedaan, is een klacht geregistreerd om onze interne processen te verbeteren, maar u krijgt hier geen terugkoppeling op. Voor een oplossing kunt u bij de opdrachtgever terecht, de afzender. Hopelijk wordt het voor u opgelost. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice.

Reactie van de melder van de klacht Jessica Greba

7 maanden geleden - Dat is onzin. Heeft u mijn klacht wel gelezen? Het pakket is vooraf gescand. Een fout van POSTNL. Zoals uw collega ook heeft aangegeven. Dat is fraude. Wij waren met het hele gezin op vakantie per vliegtuig. Dus bewijzen dat wij niet thuis waren, heb ik. Het pakket ligt nu bij een depot. Waarom doen jullie zo moeilijk? Het is een fout van POSTNL en ik ben daar de dupe van. Belachelijk. Ik heb drie keer telefonisch en twee keer via de chat contact opgenomen met postnl. Daarin werd aangegeven dat onderzoek starten wél mogelijk is. Ik heb contact opgenomen met de afzender. Zij willen bewijs dat het pakket niet is bezorgd. Indien u niet bereid bent om mijn pakket op te sporen wil ik graag een bewijs hebben dat mijn pakket niet is bezorgd. Dan kan ik tenminste via de zender aantonen dat ik niet heb ontvangen. Al is dit wel een probleem afschuiven naar de ander.

Heeft op 08 juli 2023 om 16:08 geantwoord

Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw reactie.

Wat een nare situatie zeg. Mijn excuses dat u het pakket niet ontvangen heeft terwijl dit wel is aangegeven. Dat is natuurlijk vreemd. In dat geval kunt u het best contact opnemen met de afzender. U heeft aan de afzender betaald voor het verzenden van uw pakketje, daarmee heeft u een afspraak met de afzender. De afzender heeft aan ons betaald en daarmee hebben wij een afspraak met hen. Dat is dan ook de reden dat zij u een passende oplossing dienen te bieden en zij indien nodig contact op kunnen nemen met ons. Hopelijk volgt er snel meer duidelijkheid.

PostNL klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Jessica Greba