Klacht: Pakket is bezorgd maar ik heb niets ontvangen

op 07 juni 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een auto onderdeel via marktplaats gekocht de verkoper heeft extra geld gekregen om het pakket te laten bezorgen. Omdat het allemaal wat lang duurde heb ik de verkoper de track en trace code gevraagd en heb aangegeven dat ik het pakket nog niet heb ontvangen dit was op 2 juni jl. de verkoper gaf aan dat ik het pakket al had ontvangen op 31 mei als je de track en trace invult dan zie je ook dat het pakket is afgeleverd. Ik heb echter niets ontvangen en ik heb meerdere buren gevraagd die hebben ook niets ontvangen. Nu woon in Zuidwolde GN zou het kunnen zijn dat het pakket in Zuidwolde Dr ligt?

Gewenste Oplossing:

Ik zou graag mijn pakket ontvangen. Bij post nl kom ik niet verder zij verwijzen steeds naar de verkoper. De verkoper wordt boos omdat hij denkt dat ik hem oplicht wat niet zo is hij heeft inmiddels wel de vraag uitgezet voor een onderzoek bij post nl maar ik verwacht hier niets van.

Ik heb geen idee hoe het verder moet het ligt echt aan post nl buren verderop in de straat hebben al twee keer gehad dat ze iets bij een webshop bestellen en niet ontvangen. Ik loop tegen een enorme muur een pakket moet je toch kunnen vinden?

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 07 juni 2018 om 13:23 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Hoekzema,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat uw aankoop via Marktplaats nog niet in uw bezit is. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van uw gegevens heb ik gezien dat de afzender van het pakket reeds een melding bij ons heeft gemaakt. Het gaat om een onverzekerd pakket waarbij een handtekening voor ontvangst niet nodig is. Een onderzoek of vergoeding is in deze situatie niet mogelijk. Indien u het pakket op dit moment nog niet heeft ontvangen, adviseer ik u toch weer even contact op te nemen met de afzender van het pakket. Het spijt me dat ik hierin verder niets voor u kan betekenen, ik hoop dat u samen met de afzender tot een oplossing kunt komen in deze vervelende situatie.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https:www.postnl.nlklantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 07 juni 2018 om 14:53 geantwoord

De oplossing die u aandraagt heb ik telefonisch ookaan moeten horen. Het probleem zit in het feit dat de bezorgers onder druk worden gezet doordat u de bezorging uitbesteed aan derden waarbij de bezorger een minimaal aantal pakketten moet bezorgen voor een normaal uurtarief. Hierdoor gaat de bezorger de fout in omdat hij zijn uurloon op een normaal niveau wil houden.
In mijn geval is het pakket nu terecht hij was bezorgd op nummer 8 omdat een 8 op een 6 lijkt de ontvangers n mijn pakket kreeg niet de kans de bezorger terug te roepen ivm de haast van de bezorger.
Kijk dus voorslaat je eigen organisatie het is niet goed geregeld!! Dat is het advies voor mij is de klacht wel opgelost maar zal niemand adviseren omvia PostNL een pakket te laten bezorgen.

Met vriendelijke groet,
Henk

Alle klachten die gemeld zijn door Henk zuidwolde gn