Klacht: Pakket bezorger komt niet maar stuurt alles retour met reden adres onbekend

op 25 maart 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Twee pakketten waar ik op zat te wachten, zijn vorige week bij mij niet bezorgd. Ineens zag ik track en trace veranderen naar 1. Status bezorgd en retour en 2. Status adres onbekend. Toen ik belde zou reden inderdaad onbekend adres zijn. Toen ze dat checkten en dat onzin bleek, zou reden beschadigd pakket zijn… Maar niet beiden. Ik was thuis en stond op uitkijk, maar bezorger is gewoon nooit geweest en heeft alles gewoon geretourneerd. Ik wordt gewoon terug verwezen in beide gevallen naar de leveranciers van de artikelen om het op te lossen. Terwijl toch echt luiheid en fout van de bezorger! Ondertussen kunnen wij een tablet nog steeds niet in gebruik nemen omdat de hoes nu nog net bezorgd is! De leverancier echt op een ander juist adres, wat er niet is!!!! Ik ben hier echt boos over!

Als mijn pakketten alsnog zsm worden bezorgd met een compensatie voor alle telefoontjes, mailtjes en ruim een extra week of nog meer, niet kunnen beschikken over de betaalde spullen.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 25 maart 2020 om 14:39 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat er twee pakketten onterecht retour zijn gestuurd. Ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Om ervoor te zorgen dat dit in de toekomst niet meer voorkomt, zal ik uw melding per direct doorsturen naar de leidinggevende van de desbetreffende bezorger. Deze leidinggevende zal vervolgens de kwestie persoonlijk bespreken met de bezorger. Mochten er passende maatregelen getroffen moeten worden, dan zal de leidinggevende daar zijnhaar verantwoordelijkheid in nemen.

Omdat beide pakketten inmiddels retour zijn bezorgd, raad ik u aan om contact op te nemen met de afzender. De afzender kan de pakketten opnieuw versturen.

PostNL Klantenservice

Heeft op 05 april 2020 om 13:54 geantwoord

Inmiddels vier officiële klachten ingediend tegen de Post NL pakketbezorger die hier gewoon nooit komt, niets aflevert en ook niet achter laat bij het afhaal punt en er gewoon mee weg komt!!!!! Via drie verschillende aanbieders nu ook klacht hierover lopen tegen Post NL, omdat zij de pakketten meermaals onterecht retour krijgen en opnieuw moeten sturen maar niet bij mij komt, tot dat ze het met DHL doen want dat gaat wel goed. Ik probeer hier mijn bestellingen op uit te zoeken; niet met Post NL, alleen met DHL. Maar net Ziggo en Samsung gaat dat niet, zodat ik die spullen nu weken later nog steeds niet heb!!!! Omdat ik via Post NL klantenservice (mail, Twitter, telefoon, enz.) geen enkele oplossing krijg anders dan dat ze klacht registreren dat bezorger geen briefje achterlaat en ik zelf steeds weer contact moet opnemen met de afzenders om het opnieuw verstuurd te krijgen, wat niets helpt tenzij ze het dan met DHL willen doen, ga ik nu kijken of ik dit via consumentenorganisaties opgelost krijg, want dit is te erg voor woorden!!! Het kost me zoveel energie die ik niet meer heb, ik voel me totaal niet serieus genomen en ik mis hierdoor nu al weken een tabletbeschermhoes twv €70 voor een nieuwe tablet, met risico dat deze kapot gaat, waar ik nu echt jullie voor aansprakelijk houdt. Echt onvoorstelbaar.

Alle klachten die gemeld zijn door D. Kiewiet