Klacht: Pakket beschadigd aangekomen wel verzekerd maar nul op je request

PeetJ op 22 november 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Goedendag,
Pakket is verzonden, goed ingepakt met stevig karton en bolletjesplastic binnen 30kg. EN afsluiten van verz. bij eventuele beschadiging. En dat is helaas gebeurd.
Wij kregen het beschadigd binnen. De verzender heeft geprobeerd dit te verhalen maar krijgt dit te horen:De verpakking is onvoldoende afgestemd op het formaat, gewicht en kwetsbaarheid van het artikel?!?U kunt hierbij denken aan minimaal de originele fabrieksverpakking. Daarnaast had er gekozen kunnen worden voor één stevige kartonnen doos met daarin (op maat gemaakt) piepschuim. De wijze waarop de zending nu verpakt is, kan in ieder geval niet als voldoende worden bestempeld.
WAAROM IS DAT NOOIT VOORAF GEZEGD? WAAROM LAAT U WEL EEN VERZEKERING AFSLUITEN ZONDER HET BOVENSTAANDE MEDE TE DELEN??
U maakt een fout want gezien de verpakking met de letters BREEKBAAR groot geschreven en beschadiging, hoek van het artikel(Burotti 5pits) en knop was eraf en gebogen, is het door u laten vallen. Erken uw fout. Toon service!!

Erken jullie fout! Het pakket is met heel veel zorg goed verpakt met verzekering! Het is nalatig van post.nl om een leek niet te wijzen op de wijze van verpakking maar wel een verzekering af te laten sluiten. Waarom is dat toen voor de verzending niet nog eens gecontroleerd en mede gedeeld? Als leek denk je het goed te verpakken en het woord BREEKBAAR op te zetten en denk je er goed aan te doen om ook een verzekering af te sluiten. Geeft aan dat je dat met extra zorg doet. Jullie hebben het pakket laten vallen en vervolgens gaat het vingertje naar de verzender. En wij de ontvanger zitten nu met de gebakken peren. En geld kwijt van de betaalde (2ehandse)artikel(vandaar geen originele verpakking) en met een kapotte artikel.

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 22 november 2016 om 17:22 geantwoord

Geachte heer de Waal,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. Ik vind het erg spijtig te vernemen dat uw zending beschadigd is aangekomen. Ik begrijp dat u hier niet blij mee bent en bied u hiervoor mijn excuses aan. Graag geef ik u een toelichting.

Aan de hand van uw track&trace code zie ik dat er inderdaad door de afzender reeds een onderzoek ingesteld is via onze klantenservice. Het spijt me dat dit geen positief resultaat heeft opgeleverd en dat uit het onderzoek is gebleken dat de zending niet voldoende verpakt was. De afzender dient zelf voor verzending van een pakket of brief het initiatief te nemen door zich in te lezen in de voorwaarden van de betreffende producten. Op onze website zijn onze Algemene Voorwaarden te raadplegen, onze klantenservice stuurt op verzoek één en ander toe. Ook is op https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/hoe-verstuur-ik-een-pakket/pakket-adresseren-en-verpakken/?searchResult=position3 alle informatie te vinden over het verpakken van een zending.

Ik begrijp uw teleurstelling over de afhandeling van uw melding. Ik heb echter geen mogelijkheid om de uitkomst van het onderzoek te veranderen. Nogmaals mijn excuses voor alle overlast die u hiervan ondervindt. Ik hoop dat u samen met de afzender tot een oplossing kunt komen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Alle klachten die gemeld zijn door