Klacht: Pakket afgeleverd aan verkeerde adres

Eewnd2 op 07 maart 2012 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Aan het einde van het jaar 2011 nam ik mijn kerstpakket in ontvangst. Dit betrof echter geen traditioneel pakket maar een bon om via een webwinkel artikelen te kunnen bestellen. Zo gezegd, zo gedaan. Na enkele dagen, trof ik een kaartje op de deurmat aan van de pakketbezorger van Postnl. Ik kon met de code welke op dit kaartje stond, op internet aangeven wat ik wilde bij de volgende bezorgpoging. Indien ik dit niet zou doen, zou het pakket de volgende dag opnieuw worden aangeboden. De volgende dag is er geen pakket bij mij aangeboden. Ook lag er geen kaart van de bezorger op mijn deurmat met daarop het verzoek het pakket bij het dichtstbijzijnste postkantoor kan ophalen MET mijn legitimatiebewijs. Ik woon in een maisonettewoning. De deurmat deel ik dus met mijn onderburen. Dit is voor een postbezorger ook goed te zien aan de hand van de huisnummers (met toevoegingen) die op hetzelfd kozijn van de voordeur zijn gemonteerd. Ik ben naar het postkantoor gegaan maar daar was geen pakket afgeleverd voor mij. Hierop heb ik contact opgenomen met de klanten”service” van Postnl voor “slechts” 10 cent p/m!Wat blijkt: het pakket is WEL afgeleverd en hier zou ik ook voor getekend hebben. Ik vertelde de medewerker dat ik in een maisonettewoning woon en dat iemand anders dit pakket in ontvangst heeft genomen. Erg vreemd aangezien waneer je zo’n pakket bij het postkantoor moet ophalen, je je moet legitimeren met een geldig ID-bewijs. Mijn onderburen vertellen mij niets in ontvangst te hebben genomen. Er zou door Postnl een onderzoek worden gestart. Na 3(!!!) weken krijg ik de volgende mail van Postnl:

“Als gevolg van uw klacht over de aflevering van een aan u gezonden zending, bericht ik u als volgt.

Ik heb over deze klacht contact gehad met de betreffende vestigingsmanager. Hij heeft deze klacht besproken met de chauffeur.

Hij geeft aan dat de zending op adres is afgeleverd. Indien de zending niet in uw bezit is adviseer ik u contact met de afzender op te nemen.”

Postnl, dit is toch geen oplossing? De afzender betaalt Postnl voor de dienst die Postnl levert, namelijk postbezorging. De postbezorging is niet goed uitgevoerd want er is geen controle geweest aan wie het pakket is afgeleverd. Iemand heeft getekend als zijnde mijn persoon, waarom is dit niet gecheckt? Waarom neemt Postnl niet haar verantwoordelijkheid? Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd en op kosten gejaagd door de veel te dure “klantenservice”. Service hoort mijns inzien gratis te zijn, maargoed, eenieder weet dat grote jongens als Postnl hier gewoon mee weg komen omdat ze een monopolypositie genieten.

Als de NS zijn treinen niet op tijd laat rijden hebben reizigers recht op een vergoeding. Ik vraag nergens vergoeding voor, ik vraag om een goede dienstverlening, niet meer en niet minder. Waarom hebben postbezorgers van die mooie apparaatjes bij zich waar een digitale handtekening op moet worden gezet bij het in ontvangst nemen van een pakket? Wat heeft die handtekening voor nut als deze niet gecheckt wordt? 1 grote wassen neus is het! Ik heb niets op internet aangegeven, ook niet om het bij mijn buren af te laten leveren. Dit wordt TOCH gedaan, wellicht niet expres maar toch. Zeer onverantwoordelijk!

Ik hoop stellig dat n.a.v. deze klacht, Postnl mij door een goede oplossing weer een tevreden klant maakt. Toch zal ik bij ontevredenheid een gang naar de rechter noodzakelijk achten.

Binnen 1 week wens ik een uitleg van Postnl over hoe dit heeft kunnen gebeuren en wie er dan wel heeft getekend voor dit pakket. Wanneer Postnl i.h.k.v. de wet op de privacy mij die gegevens niet kan/wil verstrekken, verzoek ik Postnl aangifte te doen van diefstal door diegene die voor mijn pakket heeft getekend en mij op de hoogte te houden van deze zaak.

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - PostNL laat niets van zich horen. PostNL stuurt mij met een kluitje het riet in en laat mij met de brokken zitten... PostNL is een bedrijf die haar verantwoordelijkheid niet zo nauw neemt! Ik moet maar gaan klagen bij de verzender van het pakket kreeg ik te horen aan de telefoon. Alsof die er iets aan kan doen dat PostNL de handtekening bij ontvangst niet verifieert a.d.h.v. een legitimatiebewijs.

Alle klachten die gemeld zijn door