Klacht: onverwachte factuur

batman77 op 31 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Twee weken geleden heb ik een pakket besteld uit de U.S. ter waarde van 47,59 euro. Bij ontvangst moest ik onverwacht een factuur betalen. Ik moest betalen voor de Btw en de afhandelingskosten. En ben het niet eens met de afhandelingskosten. Op de factuur staat: ” Als u goederen van buiten de Europese Unie ontvangt, moet u bij de Douane een invoeraangifte doen voor deze goederen. PostNL Pakketten Benelux B.V. heeft uit naam van Koninklijke PostNL B.V. voor uw zending aangifte gedaan en belast u conform onderstaande specificatie. ” Ik heb niet aan PostNL gevraagd om dit voor mij uit te voeren. Ook ben ik nooit op de hoogte gesteld van de Btw waar ik me nog bij kan neerleggen. De mogelijkheid om zelf aangifte te doen is mij niet geboden en PostNL heeft dit zonder overleg voor mij uitgevoerd.

Gewenste Oplossing:

Wanneer ik de afhandelingskosten terug (gestort) heb gekregen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 31 mei 2017 om 11:45 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw Postma,

Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp hieruit dat u graag zelf de aangifte zou willen doen voor uw pakketten uit het buitenland omdat u PostNl niet heeft gevraagd dit voor u te doen. Graag informeer ik u hierover.

De afhandeling van bezwaren ligt bij de afdeling SCIP. Uw vraag kunt u daarom het beste schriftelijk stellen aan PostNL Pakketten tav KR-SCIP Postbus 99180, 8900 NA Leeuwarden. Zij kunnen u hier verder over informeren.

Ik ga ervan uit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,

PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door