Klacht: Onterechte inklaringskosten (voor de zoveelste keer)

tinus73 op 14 juli 2023 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

PostNL vondt dat de klacht opgelost was: helaas. Ben van kastje naar de muur gestuurd, en heb alleen maar een zeer ondeskundig persoon aan de lijn gehad, die me uiteindelijk na veel onjuiste informatie doorverwees dmv het schrijven van een brief. Dus hierbij nogmaals de klacht:

PostNL brengt elke keer weer onterecht inklaringskosten (die ook nog eens veel te hoog zijn) in rekening voor magazines die ik uit Engeland ontvang. Deze week 2x onterecht inklaringskosten voor mijn kiezen gekregen. De verzender is netjes geregistreerd voor EU BTW (IOSS nr) en draag keurig de BTW af, maar de OCR machines van PostNL lezen elke keer de labels verkeerd en dan mag ik weer betalen. 41 cent BTW op een magazine van EUR4.60 (wat PostNl ook op de factuur zet), en dan vervolgens EUR12.00!! afhandelingskosten (wat sowieso onjuist is want dat zou voor een zending tot EUR150 waarde maar EUR6 mogen zijn). In bezwaar gaan is zo lastig mogelijk gemaakt en de chatbot waarbij je het moet doen geef vrolijk aan dat de termijn al verstreken is en dan je maar moet bellen. Nou probeer er bij de klanten service maar eens door heen te komen. Onmogelijk. En dan krijg je alsnog je geld niet terug.

Terugbetalen of annuleren van de inklaringskosten (total 2x 41 cent btw en 2x EUR12 inklaringskosten), en in het vervolg geen inklaringskosten meer in rekening brengen.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door tinus73