Mijn Klacht:
Op 27 november heb ik een zak konijnenvoer van 10 kg besteld. Op dinsdag zou deze geleverd worden, ik was niet thuis en het werd bij een pakketpunt bezorgd. Woensdag stond ik bij het pakketpunt, waar mij werd verteld dat ik het op de Johan de Wittlaan (vestiging mail van PostNL).
Omdat het pakketpunt veel pakketjes kreeg en mijn pakket groter is, hebben ze het geweigerd wegens ruimte gebrek.
Tussen mij en de Johan de Wittlaan, ligt /- 6 km en minstens 20 andere PostNL afhaalpunten, ik vind het schandalig dat ik 6 km moet reizen om een pakket op te halen waar ik verzendkosten voor heb betaald en volgens mij zijn dit ook de afspraken niet.
Ik bestel het niet voor niks, als ik een auto had dan had ik het niet eens besteld en zeker niet bij PostNL. Sinds mijn oude pakketbezorger niet meer werkzaam is, is het kommer en kwel, al meerdere klachten ingediend omdat, vooral de zaterdag bezorger, gewoon mijn huis voorbij rijdt.
Als het mogelijk is om een tijdstip te kiezen, kies ik altijd een dag waarop ik gegarandeerd thuis ben, meestal is het zaterdag en het is elke zaterdag hetzelfde liedje. Het tijdsstip wordt later en later in de app, vervolgens krijg ik het bericht dat de bezorger vertraagd is en dat hij tot 22.00 uur ’s avonds kan komen, einde van het liedje krijg ik bericht dat ik niet thuis was en het op kan halen bij een ophaalpunt. Kortom meneer heeft gewoon geen zin om 3 verdiepingen omhoog te lopen.
Enfin, die bewuste woensdag kreeg ik ook een ander groot pakket, ik vroeg aan het afhaalpunt of ze dat ook zouden weigeren…ja was het antwoord.
Toen ik thuis kwam heb ik direct PostNL gebeld, daar stond ik maar liefst een uur en een kwartier in de wacht. Vervolgens kreeg ik een medewerker aan de telefoon die zo’n zwaar accent had dat ik hem amper kon verstaan. Deze had totaal geen boodschap aan mij, vond het maar heel normaal dat ik 5km moest gaan fietsen om mijn pakketten op te halen, ook al waren het zware pakketten, hij kon het tijdsstip van de bestelling niet aanpassen. Kortom ik heb een uur en een kwartier aan tijd en geld verspild zonder enige oplossing en nog laaiender dan dat ik al was.
Blijkbaar kan je voor grote pakketten niet de tijd of dag veranderen, voor kleine pakketjes kon dat afgelopen week wel. Ik vind het schandalig hoe je word behandeld door PostNL, ze vragen de hoofdprijs voor het bezorgen van pakketten, maar enige klantvriendelijkheid zit er niet bij. Volgens mij zijn ze helemaal niet meer bezig met de klant maar vooral met het spekken van de aandeelhouders.
Gewenste Oplossing:
Ik wil mijn pakket bij mij thuis bezorgd hebben.