Klacht: Onklantvriendelijk

Mereltje88 op 15 december 2023 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 27 november heb ik een zak konijnenvoer van 10 kg besteld. Op dinsdag zou deze geleverd worden, ik was niet thuis en het werd bij een pakketpunt bezorgd. Woensdag stond ik bij het pakketpunt, waar mij werd verteld dat ik het op de Johan de Wittlaan (vestiging mail van PostNL).
Omdat het pakketpunt veel pakketjes kreeg en mijn pakket groter is, hebben ze het geweigerd wegens ruimte gebrek.
Tussen mij en de Johan de Wittlaan, ligt /- 6 km en minstens 20 andere PostNL afhaalpunten, ik vind het schandalig dat ik 6 km moet reizen om een pakket op te halen waar ik verzendkosten voor heb betaald en volgens mij zijn dit ook de afspraken niet.
Ik bestel het niet voor niks, als ik een auto had dan had ik het niet eens besteld en zeker niet bij PostNL. Sinds mijn oude pakketbezorger niet meer werkzaam is, is het kommer en kwel, al meerdere klachten ingediend omdat, vooral de zaterdag bezorger, gewoon mijn huis voorbij rijdt.
Als het mogelijk is om een tijdstip te kiezen, kies ik altijd een dag waarop ik gegarandeerd thuis ben, meestal is het zaterdag en het is elke zaterdag hetzelfde liedje. Het tijdsstip wordt later en later in de app, vervolgens krijg ik het bericht dat de bezorger vertraagd is en dat hij tot 22.00 uur ’s avonds kan komen, einde van het liedje krijg ik bericht dat ik niet thuis was en het op kan halen bij een ophaalpunt. Kortom meneer heeft gewoon geen zin om 3 verdiepingen omhoog te lopen.

Enfin, die bewuste woensdag kreeg ik ook een ander groot pakket, ik vroeg aan het afhaalpunt of ze dat ook zouden weigeren…ja was het antwoord.
Toen ik thuis kwam heb ik direct PostNL gebeld, daar stond ik maar liefst een uur en een kwartier in de wacht. Vervolgens kreeg ik een medewerker aan de telefoon die zo’n zwaar accent had dat ik hem amper kon verstaan. Deze had totaal geen boodschap aan mij, vond het maar heel normaal dat ik 5km moest gaan fietsen om mijn pakketten op te halen, ook al waren het zware pakketten, hij kon het tijdsstip van de bestelling niet aanpassen. Kortom ik heb een uur en een kwartier aan tijd en geld verspild zonder enige oplossing en nog laaiender dan dat ik al was.

Blijkbaar kan je voor grote pakketten niet de tijd of dag veranderen, voor kleine pakketjes kon dat afgelopen week wel. Ik vind het schandalig hoe je word behandeld door PostNL, ze vragen de hoofdprijs voor het bezorgen van pakketten, maar enige klantvriendelijkheid zit er niet bij. Volgens mij zijn ze helemaal niet meer bezig met de klant maar vooral met het spekken van de aandeelhouders.

Gewenste Oplossing:

Ik wil mijn pakket bij mij thuis bezorgd hebben.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van PostNL

11 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van pakketten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Naar aanleiding van uw melding heb ik u getracht te bellen. Helaas is dit niet gelukt daarom informeer ik u op deze wijze. Uiteraard is het zo dat de pakketbezorger uw pakket aan huisadres moet aanbieden. Ik heb daarom uw klacht doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling die het zal bespreken met de betreffende chauffeur. Helaas gebeurt het momenteel dat afhaallocaties vol liggen met pakketten en daarom pakketten naar een andere afhaallocatie worden gebracht. Ik wil u hiervoor mijn welgemeende excuses aanbieden maar een oplossing hiervoor heb ik momenteel niet ben ik bang. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.   Met vriendelijke groet,   PostNL Klantenservice  

Reactie van de melder van de klacht Mereltje88

8 maanden geleden - Ik ben helemaal niet gebeld!

Alle klachten die gemeld zijn door Mereltje88