Mijn Klacht:
Vandaag heb ik voor 146 euro aan pakjes moeten versturen. Dat waren heel wat doosjes en ik dacht slim te zijn en zelf labels aan te maken, zodat de medewerker van het postagentschap niet idioot lang bezig zou zijn.
Googelen op pakket versturen PostNL leverde deze website op: https:www.postnl.nlversturenpakket-versturen. Nergens staat dat als je hier gebruik van maakt, je geen FACTUUR krijgt!
Ik heb alle pakjes ingevoerd en labels aangemaakt en op het eind vul ik mijn gegevens in. Daar staat ook bij: Bedrijfsnaam (van de afzender). Dat vul ik netjes in, maar … GEEN FACTUUR!
Volgens mij is het wettelijk verplicht om bij zakelijke verkoop een factuur of bonnetje af te geven. Gewoon mailen is onmogelijk, dan maar contact via Twitter. Met dit als antwoord:
Hallo Celtica! Dat klinkt inderdaad apart. Heb je besteld via http:onlineverzendservice.postnl.nl of via http:postnl.nl ? Onlineverzendservice is namelijk de zakelijke website, hiervan krijg je wel een factuur. Als je via http:postnl.nl hebt besteld, heb je labels als consument gekocht, hierdoor ontvang je geen factuur.
Dit staat dus nergens VOORAF gemeld. In dat geval had ik nooit zoveel labels aangemaakt.
Hoe kun je – als groot bedrijf – zeggen dat als je labels koopt (die je op een pakket plakt en dus niet zelf houdt!), je geen factuur krijgt?
Nog nooit zoiets absurds gehoord!
Gewenste Oplossing:
Als PostNL hier VOORAF duidelijk over is op hun website en als ik de factuur krijg waar ik als klant - consument of zakelijk - recht op heb.
