Klacht: Nog steeds geen volledige restitutie

op 13 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 7 februari heb ik weer 23 minuten gebeld over de restitutie van PostNL. Ze hebben van onderstaande klacht welke ik eerder had gemeld nu 1 uitbetaling verricht. Na diverse personen gesproken te hebben is mij verteld dat ze contact zullen opnemen. Ze zien alles in het systeem staan, maar helaas kunnen ze niet vertellen waarom het niet uitbetaald word. In totaal heb ik nu 6 restitutieformulieren moeten invullen, en uiteindelijk word er 1 afgehandeld. Ook op de mail dat de klacht in behandeling was genomen heb ik gereageerd, ook daar hoor ik niets van.

Onderstaan vermeld ik nogmaals mijn 1e klacht. Nu kan PostNL wel aangeven dat er aan gewerkt word en dat de klacht is opgelost, maar dat is beslist niet waar. Een klacht is pas opgelost als de klant tevreden is, en dat ben ik niet.

klacht welke ik eerder had gemeld, en waarvan jullie aangeven dat het opgelost is:

Op 13 december 2017 heb ik via de site, www.postnl en dan mijn postnl een verzendlabel aangemaakt, echter deze werd niet geleverd, hierna nog 2 x geprobeerd en ook niet ontvangen
Op de site werd niet vermeld dat het niet werkt. Ik moest hierna 3 x een restitutieformulier invullen.
Het product is dus niet ontvangen, maar de betaling is wel meteen verwerkt. Hierna was ik genoodzaakt om naar de winkel te gaan en de postzegels aan te schaffen.
Ik ontving geen reactie en op 8 januari heb ik met diverse medewerkers gesproken van PostNL, Na 29 minuten en 57 seconden aan de lijn gezeten te hebben met Postnl en dit te hebben voorgelegd ontving ik eindelijk een e-mail adres. De persoon aan de telefoon vertelde mij dat ik eigenlijk niet doorverbonden had mogen worden.
Ik heb mijn ontvangen mailtjes met alle informatie naar dit adres gestuurd, helaas geen reactie.
Op 15 juni heb ik een Ingebrekestelling gestuurd naar PostNL inclusief alle informatie met het verzoek uiterlijk 22 januari 2018 te reageren. Ook wederom geen reactie van PostNL. Hoe serieus neemt PostNL zijn klanten?

Achterstand mag geen reden zijn om iemand zo te behandelen.

Dat deze klacht nu serieus in behandeling wordt genomen, en dat jullie dit niet als opgelost op de site zetten, want jullie lossen het niet op.

Ik verwacht binnen 1 week de uitbetaling en stuur ook maar een vel postzegels voor alle ergernis..

Zoveel tijd in bellen, mailen en dit soort klachten schrijven, te bizar eigenlijk.

U hoeft geen excuses aan te bieden, de cursus meeleven met de klagende klant heb ik ook gevolgd.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 13 februari 2018 om 14:17 geantwoord

Geachte heer Doldersum,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat het aanvragen van restitutie zo moeizaam is verlopen. Graag reageer ik op uw bericht.

Het restitutieformulier op de website is de enige optie om uw geld terug te vragen indien er iets niet goed is gegaan met het aanvragen, printen of betalen van uw pakketlabel. Het is niet mogelijk om hierover per e-mail contact met ons op te nemen, het spijt me dat toch de indruk is gewekt dat dit wel mogelijk was. Ik heb de gegevens nagekeken en zie inderdaad dat er eenmaal een bedrag is uitbetaald. Ik raad u aan voor overige orders nogmaals een restitutieformulier in te vullen, omdat dit enige manier is om de situatie op te lossen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Heeft op 13 februari 2018 om 18:18 geantwoord

Slechte oplossing. Kan wederom de formulieren invullen, terwijl ik iemand aan de telefoon heb gesproken die het vreemd vond dat de andere 2 niet in behandeling waren genomen. Die stonden wel in het systeem, ze kon ze gewoon zien staan.

Vind het een uitermate slechte behandeling. Je word als particuliere klant niet serieus genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door GertPetra