Mijn Klacht:
Eerder meldde ik telefonisch een klacht, en vervolgens heb ik tweemaal een brief gezonden aan PostNL, over twee gekochte boeken die niet afgeleverd zijn. Ik probeer op deze wijze nogmaals mijn klacht bij u neer te leggen. Onderstaand ziet u mijn laatst geschreven brief van 12 juni vorig jaar. Hier heb ik helaas nooit een antwoord op gehad.
Hopelijk kunt u mij berichten over verdere afhandeling
Vriendelijke groet, Martin Schulze
PostNL
Postbus 99180
8900 NA Leeuwarden
Houten, 12 juni 2021
Geachte heer/mevrouw,
Op 12 juni dit jaar zond ik u eerder bericht over een klacht. Dit betrof 2 (dezelfde boeken)
bestellingen die ik bij Bol.com deed bij verschillende particulieren die onder Bol.com tweedehands
boeken aanboden.
De eerste bestelling deed ik op 10 maart (track-and-trace nummer 3SBLCQ119458037). Ik kocht voor
€ 38,94 een studieboek voor mijn dochter, afleveradres was in Utrecht, Amsterdamsestraatweg 545-
bis. Via mijn PostNL app kreeg ik bericht dat het boek bij Post-NL was aangekomen, maar door drukte
met vertraging bezorgd zou gaan worden. Nadat zending enkele weken niet bezorgd werd heb ik
telefonisch gereageerd naar Post-NL. Het zou onderzocht worden, maar ik hoorde hier niets over, en
het boek bleef zoek. Omdat het studieboek toch echt ‘op datum’ nodig was, besloot ik op 8 april
nogmaals deze bestelling bij Bol.com te doen (track-and-trace nummer 3SBLCQ897926447). Dubbele
kosten weliswaar, maar mijn dochter had dit boek toch echt nodig voor haar studie! Hierna kreeg ik
echter hetzelfde bericht op de PostNL app, dat levering vertraagd was, en ik ‘op de hoogte’ zou
worden gehouden. Ook deze levering is echter nooit bij mijn dochter afgeleverd en ik heb nooit meer
vernomen.
Beide boeken zijn verzonden, betaald, bij PostNL binnengekomen zijn, zouden (door aanhoudende
drukte weliswaar later) geleverd worden, maar zijn nooit bij mijn dochter aangekomen. Ik heb
hiervoor tweemaal € 38,94 uitgegeven en geen van beide boeken ontvangen.
Op mijn eerdere brief van 12 juni kreeg ik enige tijd later als antwoord dat ik Bol.com als leverancier
aan zou moeten schrijven. Ik vind dit een beetje van-het-kastje-naar-de-muur-principe. U geeft mij
middels de app aan dat het pakje met vertraging geleverd zal worden. Dit impliceert dat het pakje
dan ook bij PostNL ontvangen is…? Hoe kan het toch dat ik twee losse bestellingen doe, die naar
eenzelfde afleveradres moeten gaan (adres van mijn dochter), beiden ergens in het verzendtraject
‘blijven steken’.
Ik ben nogal ontstemd hierover en hoop dat u e.e.a. alsnog op enige wijze kunt verklaren en
oplossen.
Vriendelijke groet,
Martin Schulze
Schuilhoeve 74
3992NE Houten
[email protected]
06-3405073
Gewenste Oplossing:
Ik zou minimaal de aankoopkosten van beide boeken ad € 77,88 retour willen
