Klacht: Niet bezorgde boeken

Martin Schulze op 18 januari 2022 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Eerder meldde ik telefonisch een klacht, en vervolgens heb ik tweemaal een brief gezonden aan PostNL, over twee gekochte boeken die niet afgeleverd zijn. Ik probeer op deze wijze nogmaals mijn klacht bij u neer te leggen. Onderstaand ziet u mijn laatst geschreven brief van 12 juni vorig jaar. Hier heb ik helaas nooit een antwoord op gehad.
Hopelijk kunt u mij berichten over verdere afhandeling
Vriendelijke groet, Martin Schulze

PostNL
Postbus 99180
8900 NA Leeuwarden
Houten, 12 juni 2021

Geachte heer/mevrouw,

Op 12 juni dit jaar zond ik u eerder bericht over een klacht. Dit betrof 2 (dezelfde boeken)
bestellingen die ik bij Bol.com deed bij verschillende particulieren die onder Bol.com tweedehands
boeken aanboden.
De eerste bestelling deed ik op 10 maart (track-and-trace nummer 3SBLCQ119458037). Ik kocht voor
€ 38,94 een studieboek voor mijn dochter, afleveradres was in Utrecht, Amsterdamsestraatweg 545-
bis. Via mijn PostNL app kreeg ik bericht dat het boek bij Post-NL was aangekomen, maar door drukte
met vertraging bezorgd zou gaan worden. Nadat zending enkele weken niet bezorgd werd heb ik
telefonisch gereageerd naar Post-NL. Het zou onderzocht worden, maar ik hoorde hier niets over, en
het boek bleef zoek. Omdat het studieboek toch echt ‘op datum’ nodig was, besloot ik op 8 april
nogmaals deze bestelling bij Bol.com te doen (track-and-trace nummer 3SBLCQ897926447). Dubbele
kosten weliswaar, maar mijn dochter had dit boek toch echt nodig voor haar studie! Hierna kreeg ik
echter hetzelfde bericht op de PostNL app, dat levering vertraagd was, en ik ‘op de hoogte’ zou
worden gehouden. Ook deze levering is echter nooit bij mijn dochter afgeleverd en ik heb nooit meer
vernomen.
Beide boeken zijn verzonden, betaald, bij PostNL binnengekomen zijn, zouden (door aanhoudende
drukte weliswaar later) geleverd worden, maar zijn nooit bij mijn dochter aangekomen. Ik heb
hiervoor tweemaal € 38,94 uitgegeven en geen van beide boeken ontvangen.
Op mijn eerdere brief van 12 juni kreeg ik enige tijd later als antwoord dat ik Bol.com als leverancier
aan zou moeten schrijven. Ik vind dit een beetje van-het-kastje-naar-de-muur-principe. U geeft mij
middels de app aan dat het pakje met vertraging geleverd zal worden. Dit impliceert dat het pakje
dan ook bij PostNL ontvangen is…? Hoe kan het toch dat ik twee losse bestellingen doe, die naar
eenzelfde afleveradres moeten gaan (adres van mijn dochter), beiden ergens in het verzendtraject
‘blijven steken’.
Ik ben nogal ontstemd hierover en hoop dat u e.e.a. alsnog op enige wijze kunt verklaren en
oplossen.

Vriendelijke groet,

Martin Schulze
Schuilhoeve 74
3992NE Houten
[email protected]
06-3405073

Gewenste Oplossing:

Ik zou minimaal de aankoopkosten van beide boeken ad € 77,88 retour willen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 18 januari 2022 om 14:22 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht op klachtenkompas. Omdat ik u telefonisch niet kan bereiken informeer ik u op deze wijze. In uw melding geeft u aan dat u tot twee maal toe uw bestelling van Bol.com niet heeft ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat dit een teleurstelling voor u is en bied u dan ook mijn excuses aan.

Ik zie in mijn systeem dat er inderdaad een melding in staat in deze zaak. Helaas kan ik niets anders dan u, net als mijn collega, verwijzen naar Bol.com.

De reden hiervoor is dat Bol.com onze opdrachtgever is. Bol.com kan bij ons een onderzoek op laten starten zodat er gekeken kan worden wat er mis is gegaan. Samen met Bol.com zullen wij dan ook samen naar een passende oplossing kijken. Nogmaals mijn excuses voor het ondervonden ongemak.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Martin Schulze