Klacht: Niet bereikbaar

Piet Vergiet op 13 juli 2023 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Dit bedrijf is totaal onbereikbaar voor informatie service, klachten, claims voor verzekerde zendingen etc. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd via digitale ‘collega’ Daan. Dat zal dan wel de meest intellectuele medewerker zijn.

Gewenste Oplossing:

Ik vrees dat daar een heleboel leidinggevenden een verschrikkelijke schop onder de kont moeten hebben.

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van PostNL

9 maanden geleden - Geachte heer, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bereikbaarheid van PostNL. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn, hoor ik graag van u hoe ik u kan helpen. Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice.

Reactie van de melder van de klacht Piet Vergiet

9 maanden geleden - Woensdag 5 juli wilde ik navraag doen naar een pakketje (UT462190420NL). Na de gemelde ontvangst door PostNL duurde het eerst ca. 2 weken duurde voordat op donderdag 22 juni als verwacht bezorgmoment woensdag 28 juni tussen 14:45 en 17:15 uur werd gemeld. Op deze woensdag kwam er in het track- en trace-overzicht een bericht bij, dat het bezorgmoment niet meer gehaald zou worden, en dat ik moest wachten op een nieuw bezorgmoment. Dat staat nu nog steeds in het overzicht. Ik ben geruime tijd met de 'digitale Daan' bezig geweest, die volgens eigen zeggen van PostNL dé uitkomst is om de service op een hoger niveau te krijgen. Maar uiteindelijk zit er toch niet zoveel intellect ingebouwd, dat het verwijzen naar het track- en trace-overzicht niet zoveel zin heeft als een verwacht bezorgmoment inmiddels verleden tijd is. Tenzij PostNL ook over een tijdmachine beschikt. Uiteindelijk kreeg ik een code en een telefoonnummer. Na ruim 2 uur in de wacht staan op woensdagmorgen en nog een keer 2 uur direct na de middag heb ik deze klacht ingediend. Op donderdag heb ik na 105 minuten wel een medewerker aan de telefoon gekregen, die me vertelde dat de code verlopen was en ik eerst via de chatbox een nieuwe moest zien te krijgen. Op de pagina's met contactgegevens van de klantenservice staan maar 2 opties: per brief of via 'Daan'. Deze klacht staat beslist niet op zich.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 13 juli 2023 om 13:01 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw,

Ik begrijp uit uw bericht dat u graag wil weten wanneer u uw briefpostzending mag verwachten. Graag reageer ik hierop.

Het is helaas niet mogelijk om onderzoek te doen naar uw zending. De zending is zonder track en trace verstuurd. De code die u heeft meegekregen is bestemd voor intern gebruik in het sorteerproces, verplicht bij goederen in briefpost in het internationale verkeer.

De laatste scan die u ziet is dan ook van de ontvangst van het sorteercentrum brieven, hierna is er geen registratie meer, conform het product waar de afzender voor heeft gekozen. De gekozen productieoptie geeft ons geen mogelijkheid om te controleren of de zending al dan niet is bezorgd of waar de zending zich bevindt.

Uiteraard ga ik ervan uit dat u zoals aangeeft de zending niet heeft ontvangen Ik wil u dan toch het advies meegeven om contact op te nemen met de afzender voor een passende oplossing.

Als klant van de webshop kunnen ze samen met u naar een passende oplossing kijken en tevens kunnen zij een melding doen bij hun eigen postorganisatie.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Piet Vergiet

Heeft op 01 augustus 2023 om 23:21 geantwoord

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Het pakketje is inmiddels terecht. De informatie dat het een brievenbuszending zou zijn heeft geholpen, omdat de goederen absoluut niet door de brievenbus zouden passen. Mijn normale afhaalpunt kon mij vertellen waar het pakketje was terechtgekomen: op een ander afhaalpunt. Daar was het met de barcode zo gevonden.

Mijn klacht ging echter niet over dit ene pakketje. Waar gewerkt wordt gaan ook dingen verkeerd. En dit pakketje was ook tegen de laagst mogelijke kosten verzonden, dus is ook een zeker risico aan verbonden. Mijn klacht ging over de slechte bereikbaarheid van PostNL bij problemen en klachten. En over het feit dat PostNL voordoet alsof met digitale 'Daan' service wordt verleend. Terwijl mijns inziens het enige doel is dat klanten hun pogingen staken, omdat ze er moedeloos van worden.

Alle klachten die gemeld zijn door Piet Vergiet