Klacht: Internationale brievenpost verdwijnt

Jelmo op 16 juli 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Hallo,

Ik heb de afgelopen paar maanden 3x een brievenbuspakketje naar me laten bezorgen vanuit het buitenland. Op 12 februari eerst eentje vanuit Duitsland. Dit pakketje was nooit aangekomen, en niemand kon me vertellen waarom. Op 27 april probeerde ik het nog maar een keer, dit keer vanuit Slowakije. Alweer van de aardbodem verdwenen. Nu, op 5 juli, heb ik het maar weer een meer geprobeerd, dit keer weer vanuir Duitsland. Nu lijkt weer hetzelfde te gebeuren, aangezien het pakketje er al had moeten zijn. Al deze briefenbuspakketjes komen allemaal van dezelfde website. Het laatste pakketje was de enige waar ik zo slim bij was om TrackTrace bij te betalen. Deze tracking volgde het tot Frankfurt, waar het pakketje werd overgedragen aan PostNL. Sindsdien is er niks meer over bekend. Het pakketje was verzonden met DeutschePost en de TT code was RM274886398DE. De website heeft me alle keren bewijs gestuurd dat het correct verzonden was.

(12-02 vanuit Duitsland)
(27-04 vanuit Slowakije)
(05-07 vanuit Duitsland)

Ik hoop dat u me kunt helpen, want het haat om honderden euro’s die verdwenen zijn, en ik durf nu gewoon niet meer pakketjes naar mijn huis te laten sturen, omdat ik bang ben dat ze verdwijnen.

M.v.g.
Jelmer

Gewenste Oplossing:

Ik wil weten waar mijn post naartoe gaat?

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 16 juli 2018 om 09:06 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Kieft,

Uit uw bericht begrijp ik dat u tot driemaal toe post uit het buitenland niet ontvangen hebt. Dat u hier niet blij mee bent, kan ik mij voorstellen.

Omdat de post ongeregistreerd is verstuurd (zonder een verzendcode waarmee we de status bijhouden), kan ik helaas niet voor u achterhalen waar het poststuk is gebleven. Als post vanuit het buitenland in Nederland aankomt, wordt dit binnen een dag verwerkt en bij u bezorgd. Maar wij weten niet hoe lang het duurt voordat een poststuk vanuit het buitenland in Nederland aankomt.

Ik adviseer u om contact op te nemen met de afzender. De afzender kan mogelijk contact opnemen met zijn eigen postorganisatie en daar een melding laten maken.

Wat betreft de derde zending: deze is binnen Nederland bekend geworden onder nummer 3SRIMV8510420 en volgens mijn gegevens is deze 11 juli bij u afgeleverd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http:www.postnl.nlklantenservice

Met vriendelijke groet,

PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door