Klacht: Informatie pakket buitenland door post nl niet in behandeling genomen

Jhiem op 13 juli 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 28 maart is het pakket uit het buitenland ingehouden door de douane. Begin april brief ontvangen en hierna via post nl.nl aangifte van pakket uit het buitenland gedaan. Meerdere keren telefonisch contact gehad met post nl. Iedere keer werd er verschillende info gegeven. Op advies van medewerker nogmaals info ingevuld. Wederom bevestigingsmail ontvangen. Nu blijkt dat het pakket is terug gestuurd omdat de douane de informatie niet heeft ontvangen.
Post nl kan of wil dit niet verklaren. Tijdens laatste telefoon gesprek wordt gezegd dat ze niks meer voor ons kunnen doen. Weg pakket en weg geld!

Gewenste Oplossing:

Compensatie gemaakte kosten, vergoeding pakket

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

6 jaren geleden - Geachte heer Hiemstra, Bedankt voor uw bericht. Ik vind het zeer kwalijk dat uw pakket retour is gestuurd. Ik reageer graag op uw bericht. Ik begrijp uit uw bericht dat u tot 2x toe een BVA heeft ingediend en dat het pakket ondanks de bevestiging retour is gestuurd. Dit is zeer spijtig en bied u hier mijn oprechte excuses voor aan. Om zicht te krijgen op de situatie ontvang ik graag de 3S-code van het pakket plus de data dat u de informatie heeft ingediend en bevestigd heeft gekregen. Aan de hand van deze informatie kan ik u van een duidelijk antwoord voorzien. Ik zie uw reactie, inclusief de informatie, graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Goedenavond, Ik heb 5 april uw brief ontvangen en we hebben 7 april de gegevens verstuurd. Daarna diverse malen contact gehad met post nl en constant verschillende verhalen zoals 28 mei dat de douane het pakket extra wou onderzoeken. En op 4 juni dat het pakket op schiphol is aangekomen. 26 juni heeft uw medewerker mij gegarandeerd dat ik het pakket binnen 5 werkdagen zou hebben, als ik de gegevens voor de 3e maal heb opgestuurd. Allemaal leugens. 5 juli wordt mij verteld dat het is teruggestuurd en dat de case gesloten is op 13 juni. Dus de medewerker van 26 juni heeft mij keihard voorgelogen. En dat vind ik onbegrijpelijk. Geld weg en pakket weg terwijl het in Nederland is geweest en we gewoon hebben gereageerd. De code is 3SEBEL5648954 Internationale referentie is LB001994657SG De gegevens zijn verstuurd op 7 april en 12 juni waar ik een bevestiging van u heb gekregen. De mail van 26 juni heb ik wel verstuurd maar geen bevestiging, maar dat is ook begrijpelijk want het pakket was al terug naar het buitenland. Ik hoop zo voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet Hiemstra

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 13 juli 2018 om 12:57 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Hiemstra,

Dank u wel voor uw reactie op het vorige bericht en de gevraagde gegevens.

Ik heb voor u gekeken naar de zending en ik krijg erg weinig informatie over deze zending te zien. Ik zie echter wel dat er een onderzoek is gestart en dat er is aangegeven dat ze de formulier wel hebben ontvangen maar de de gegevens onvolledig waren.
Verder kan ik niets voor u betekenen. U kunt het beste contact opnemen met de afzender voor deze zending.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http:www.postnl.nlklantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Jhiem

Heeft op 13 juli 2018 om 20:26 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Er is helemaal geen oplossing. Post nl heeft zelf een fout gemaakt en schuift het op iemand anders. Post nl hoeft helemaal geen brieven te sturen dat er een pakket uit het buitenland is aangekomen, want ze doen er toch niks mee.
Ze hebben zelf de gegevens niet goed doorgestuurd en ze zijn wel volledig, dus allemaal flauwekul.

Alle klachten die gemeld zijn door