Klacht: Indicaties van tijden kloppen niet

mitchelldekker op 02 juli 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb 2 keer artikelen besteld via Bol.com waarbij PostNL de transporteur is. Ik kreeg een indicatie dat het bezorgd zou worden tussen 8 uur en half 11 in de ochtend. Na bellen met PostNL om 14:00 uur werd mij vertelt dat hij in de buurt zou zijn dus elk moment kon aankomen. Prima. Na lang wachten kwam hij pas kwart voor 6 rond het avondeten terwijl hij in de ochtend zou komen. Ik vroeg aan de bezorger: Waarom ben je zo laat want PostNL heeft mij een andere tijd doorgegeven. Hij liet toen zijn scanner zien en daar stond op dat hij tussen 15 uur en 17 uur mocht bezorger bij mijn adres. Dan alsnog is hij 3 kwartier te laat. Die tijden van jullie klopt totaal niet. Ik vind dit een hele slechte service en daarbij is het niet 1 keer gebeurd maar zoals ik al zei had ik in 2 dagen tijd 2 artikelen besteld op verschillende dagen. Allebei heb ik een indicatie gekregen wat totaal niet klopt met de bezorgtijd. Andere keer werd mijn een indicatie gegeven tussen 14 uur en 16 uur en vervolgens kwam de bezorger al om half 9 in de ochtend! Jullie moeten echt wat doen aan jullie indicaties want dit slaat helemaal nergens op. Geef dan helemaal geen tijd op want mensen houden rekening hiermee en het is niet de bedoeling dat de bezorger zelf bepaalt wanneer hij het bezorgd.
Wat gaan jullie hier aan doen want dit is echt absurd…

Gewenste Oplossing:

Wanneer PostNL juiste indicaties van de tijden geeft waarbij de bezorger ook daadwerkelijk voor de deur staat

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 02 juli 2018 om 08:54 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat onze pakketbezorger later langs is geweest dan gepland. Ik kan mij voorstellen dat het vervelend voor u is dat u hierdoor uw pakket later in huis had.

Op het internet wordt een verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. Uiteraard streven wij er naar om de geplande tijdsindicatie te behalen. In de meeste gevallen is dat ook zo, maar helaas kan zich een situatie voordoen waardoor dit niet mogelijk is. De bezorger is afhankelijk van de dagelijkse hoeveelheid pakketten en de planning. Het tijdstip wat wordt aangegeven is een verwachting. Dat betekent dat de bezorger iets daar voor of daarna kan gaan langs komen. Wij registreren dan ook alle routes, en het distributiecentrum krijgt ook een melding wanneer de bezorger vervroegd of verlaat is, zodat er controle is op het feit dat de bezorgers op schema rijden. Hiermee proberen wij alsmaar de dienstverlening te blijven verbeteren en een dergelijke situatie te voorkomen. PostNL Pakketten controleert zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en onderneemt actie waar dat nodig is.
Ik snap dat u de gang van zaken als vervelend ervaart, ik wil u dan ook mijn oprechte excuses aanbieden voor het ongemak.

Ik ga ervan uit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http:www.postnl.nlklantenservice.

Met vriendelijke groet,

PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door