Klacht: Herhaaldelijk geen post (wel zichtbaar in app)

JRAD op 31 augustus 2023 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In 8 dagen tijd nu 3x post niet ontvangen.
1x bestelling in een enveloppe twv EUR 50 (helaas geen track/trace)
1x brief van school
1x brief belastingdienst

Alles is zichtbaar in de app, maar vervolgens niets in de bus. Hier gaat iets grandioos mis.

Gewenste Oplossing:

Die EUR 50 is zonde; helaas geen track trace. Neemt niet weg dat er porto op zat en dat je als consument mag verwachten dat de post ook geleverd wordt.

Verder doet men er nogal lichtzinnig over naar mijn idee. Ik word ook verder niet op de hoogte gehouden en ze 'houden het postcodegebied in de gaten'. Ik heb daar weinig vertrouwen in. Als de post nog gevonden zou worden, zou het alsnog bezorgd worden....het is inmiddels bijna 14 dagen geleden.
Ik ben tevreden als men mij informeert wat hier is misgegaan en hiervoor verantwoordelijk stelt. Ik wens hierover op de hoogte te worden gehouden. Als de post bij de buren lag, hadden ze dit ons wel gegeven. Hier is meer aan de hand, neem dit dan ook serieus op. Het kostte me bijna 35 minuten deze klachten te melden, daar zit ik ook niet op te wachten.

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 31 augustus 2023 om 11:08 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u verschillende poststukken niet heeft ontvangen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Ik begrijp dat u duidelijkheid wilt over deze situatie. Graag reageer ik op uw bericht.

Omdat briefpost niet traceerbaar is in ons postproces kan ik niet nagaan wat er precies gebeurd is. Uw klacht over de vermiste poststukken is naar aanleiding van uw contact met de klantenservice doorgegeven aan sorteer- en bezorgafdeling in uw regio. Het wordt daar besproken met de medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de bezorging en sortering op uw adres zodat hier extra aandacht aan zal worden gegeven. Ook zullen we onderzoeken of dit probleem vaker voorkomt binnen uw postcodegebied. Omdat deze melding door de leidinggevende verder intern wordt afgehandeld zult u hierover zelf geen persoonlijk bericht meer ontvangen. Ik vertrouw erop dat de postbezorging op uw adres weer op het niveau zal komen wat u van PostNL kunt verwachten. Mocht dit niet het geval zijn dan raad ik u aan opnieuw melding te maken bij onze klantenservice. Mijn excuses voor de overlast die van deze situatie heeft ondervonden.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

JRAD

Heeft op 02 september 2023 om 22:08 geantwoord

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Dit was al min of meer bekend en daarbij heb ik 50 euro voor niets betaald. Track trace adviseren vind ik te gemakkelijk. Dit zegt alleen waar je post is op een x-moment. Voldoende frankeren betekent nog steeds bezorgen op het juiste adres. Alsof dit een B-variant is die kwalitatief minder is. In de app was de post al zichtbaar, dus er gaat iets grandioos mis.
Last but not least: het goedmakertje van Post.nl -- 4 melding inmiddels, er zou per melding een goedmakertje komen. Ik weet niet wie dit bedacht heeft maar ik heb 1 goedmakertje ontvangen: een enveloppe-opener (voor de post die je niet ontvangt). Duidelijk niet klantvriendelijk.

Alle klachten die gemeld zijn door JRAD