Klacht: gemakzuchtige en liegende pakketbezorger

Ida Jansen op 16 juli 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik woon boven (30 traptreden lopen) en mijn pakjes worden continu gedumpt bij mensen beneden, die door de bezorger worden bestempeld als mijn buren (mijn buren wonen boven). Hij liegt tegen deze mensen dat ik niet thuis ben. Dat weet hij al als hij nog honderd meter moet rijden naar ons bellenpaneel; vervolgens liegt hij tegen mij (We hebben je gemist…….) en deze boodschap gaat ook naar de webwinkel. Afgaande op deze man ben ik nooit thuis. Ik heb al een brief geschreven naar Leeuwarden, diverse barcodes gestuurd, ook naar PostNL, maar deze man kan maar gewoon zijn gang blijven gaan.

Gewenste Oplossing:

Als de mensen beneden niet meer worden aangemerkt als buren en mijn bestellingen boven aan de voordeur worden afgeleverd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 jaren geleden - Geachte mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van post op uw huisadres. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie: de tracking code van het betreffende pakket. Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Ida Jansen

3 jaren geleden - Het gaat niet om één pakket. Dit speelt al maanden. Als de bezorger bij mensen beneden een pakket moet bezorger, dumpt hij mijn pakket daar ook. Hij liegt tegen de mensen dat ik niet thuis ben, terwijl hij nog niet eens bij mijn bel is; vervolgens krijg ik een bericht We hebben je gemist ....... en dat bericht gaat automatisch naar de webwinkel (drie keer gelogen) Ik heb een brief geschreven naar Leeuwarden en barcodes gestuurd. Iteke K. van de klantenservice daar heeft deze naar een leidinggevende van het depot gestuurd; bij PostNl heb ik al drie keer gereclameerd (twee keer op de site en een keer telefonisch; ik heb de bezorger zelf een keer aangesproken. Hij liet me zien dat hij die dag 300 pakketten moest bezorgen (mijn probleem ?) Ik wil dat de man ophoudt mensen beneden te betitelen als mijn buren, stopt met liegen en boven bij mijn voordeur (30 traptreden op) de pakjes of dozen aflevert. Eén van de dossiers bij PostNL: Dossier PostNL 13971667 Track trace code 12 juli: 3SFVAF034769964 Op di 19 jan. 2021 om 8.02 schreef Iteke Kooistra: Geachte mevrouw Jansen, Hartelijk dank voor uw reactie. Het uiteraard heel vervelend dat u heeft geconstateerd dat uw pakketten nog steeds niet correct worden bezorgd. Waarvoor mijn oprechte excuses. Aan de hand van de meegestuurde barcodes kunnen wij de chauffeur achterhalen die hiervoor verantwoordelijk is. Ik heb uw melding inmiddels uitgezet naar het depot. Deze afdeling gaat de klacht met de chauffeur bespreken. Ik ga er vanuit dat het probleem daar mee in de toekomst is opgelost. Nogmaals mijn oprechte excuses voor het ongemak. Hoe is het mogelijk dat deze man nog steeds door kan gaan met zijn gemakzuchtige en leugenachtige gedrag? I. Jansen

Reactie van de melder van de klacht Ida Jansen

3 jaren geleden - Misschien hebt u de reactie twee keer gekregen, maar de eerste keer had ik de indruk dat de link niet werkte.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 16 juli 2021 om 08:55 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie en de gevraagde gegevens.

Uit uw bericht begrijp ik dat er al meerdere malen een melding bij ons gedaan is vanwege het zelfde probleem. Ik kan mij voorstellen dat het erg frustrerend is dat de bezorger uw pakketten nog steeds niet bij uw voordeur aflevert.

Onze bezorger is verplicht om het pakket bij de deur af te leveren. Er kan gevraagd worden de zending beneden op te halen, maar dit kan nooit verplicht worden. Ook mag een bezorger dit zeker niet ongevraagd doen.

Om ervoor te zorgen dat dit in de toekomst niet meer voorkomt, zal ik uw melding opnieuw per direct doorsturen naar de leidinggevende van de desbetreffende bezorger. Deze leidinggevende zal vervolgens de kwestie persoonlijk bespreken met de bezorger. Mochten er passende maatregelen getroffen moeten worden, dan zal de leidinggevende daar zijn/haar verantwoordelijkheid in nemen.

Na uiterlijk 20-07 zou u hier geen last meer van mogen ondervinden.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Ida Jansen