Klacht: fotograferen van id/rijbewijs door bezorger, niet terug bellen door post nl, verbreken chat door post nl

meeuse op 17 augustus 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Gisteren heb ik een pakket ontvangen via postnl. Daarbij moest ik me identificeren wat ik deed met mijn rijbewijs. De scanner van de bezorger deed het echter niet. Daarom nam hij contact op met naar eigen zeggen werkgever. Die gaf aan dat er een foto van mijn id en een handtekening op een briefje meegegeven moest worden. Dan kon het handmatig geregistreerd worden.De bezorger maakte vervolgens een foto van de voor- en achterkant van mijn rijbewijs. Ik heb daarna telefonisch contact opgenomen met post nl omdat ik het wel erg raar vond. De medewerker gaf aan dat er echt geen foto’s gemaakt mochten worden door de bezorger en vond het een vreemd verhaal. Ik zou terug gebeld/gemaild worden. Toen dat niet gebeurde heb ik een chat bericht gestuurd naar Brigit van PostNL. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik wil dat die foto direct uit de mobiel van de bezorger verwijderd wordt. Zij vond het echter niet zo urgent. Ik moest maar wachten tot vandaag en vervolgens werd de chat door haar verbroken.
Nu nog steeds niets gehoord. Ondertussen kan er al lang gefraudeerd zijn met mijn id gegevens.
Ik krijg postnl niet te pakken en een mailadres is niet te vinden op de site.
Het pakket staat als retour gezonden geregistreerd maar ik heb het gewoon in huis.

Gewenste Oplossing:

Ik wil een reactie van Post NL waarin staat wat zij aan deze situatie doen met een excuus van de bezorger en dat hij laat zien dat de foto verwijderd is van zijn mobiel en niet doorgestuurd naar derden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 17 augustus 2016 om 14:58 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Meeuse,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u meer informatie over de procedure omtrent het vastleggen van ID-verificatie bij aflevering van uw pakket wenst te ontvangen.

Ik zie dat u hierover al eerder contact heeft opgenomen. De bezorger heeft volgens de juiste procedure gehandeld en de door hem vastgelegde afbeelding zal automatisch worden verwijderd. Hiermee wijkt deze afhandeling niet af van bijvoorbeeld het registreren van uw ID-gegevens bij het afhalen van een dergelijk pakket op een postkantoor.

Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over onze een van onze diensten, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,

PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door