Klacht: falende bezorging en afhandeling klachten

op 01 mei 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

nu de 2e keer. Wil je post.nl tegemoet komen door ze niet voor niets aan de deur te laten komen en ga je zelf het pakketje op een post.nl locatie ophalen. Je veranderd dat in de app de dag van te voren en je kiest een locatie waar je de dag erna bent. In de app staat al voor dat je het bevestigd dat je het daar die dag na 15 uur kunt afhalen. Dus deze mogelijkheid gekozen omdat we dan toch daar zijn. De dag erna zie ik in de app dat het nog steeds bij post.nl ligt en gesorteerd is maar bezorger nog niet onderweg is. Ik bellen met post.nl en daar krijg ik doodleuk te horen dat het wel die dag komt. Wat zie ik vervolgens dus al voor de 2e maal, na een half uur na het telefoontje in de app, dat de zending wederom vertraagd is en pas de dag erna af te halen is. Nu mijn dochter weer moeten inschakelen om het pakketje te gaan afhalen. Ze liegen aan de telefoon ook alles bij elkaar. Wederom gebeld en 100x excuses voor het ongemak. Ze gaan er een officiële klacht van maken zegt de moeilijk verstaanbare medewerkster. Dat was ook mijn verzoek. Alleen komt het volgende punt. Daar krijg je nooit een terugkoppeling van. Dus er gebeurd mijn inziens niets met de klacht. Formeel nemen ze de klacht aan maar verder weet je niet wat en of er überhaupt iets mee gebeurd. Post.nl heeft een te grote machtspositie in Nederland en daar zou iets aan moeten gebeuren. Ik ga dus niet meer de zending aanpassen. Dan komen ze maar voor niets aan de deur en een keer extra rijden. Met kerst ook al 4 kaarten niet ontvangen. Antwoord van post.nl tja dan zijn ze zoekgeraakt. Jammer.

Dat ze doen wat ze beloven en als je het naar een andere afhaal locatie in den lande laat bezorgen en men dat niet de dag erna kan verwezenlijken men dat op de site gewoon eerlijk vermeld. Daarnaast openheid en transparantie in hun klachtenafhandeling zodat de klager ook een terugkoppeling krijgt.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

11 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat er vertraging is ontstaan bij de bezorging van uw pakket, waardoor u de zending niet op het door u gekozen moment kon afhalen bij de PostNL locatie. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Klachten worden over het algemeen doorgestuurd naar de leidinggevende van de betreffende afdeling. Deze zorgt dat de klacht besproken wordt en hierop volgt doorgaans geen terugkoppelig. Dit betekent echter niet dat er geen actie wordt ondernomen. Iedere klacht wordt serieus behandeld. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding verder in behandeling te kunnen nemen en eventueel een klacht te kunnen melden. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:- Wat is de Track en Trace code van de zending en wat is uw volledige adres?Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nlMet vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Beckerse

11 maanden geleden - Ik ga hier niet mijn volledig adres doorgeven. Via een andere bron wil ik dat wel doen. Wat betreft de afhandeling van klachten blijf ik erbij: transparantie bij de afhandeling betekend ook terugkoppeling. je schrijft: Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding verder in behandeling te kunnen nemen en eventueel een klacht te kunnen melden. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie. Deze info heb ik aan de moeilijk verstaanbare medewerkster doorgegeven dus moet bij jullie bekend zijn. Is dat niet het geval dan klopt mijn veronderstelling dat er gezegd wordt dat er een klacht ingediend wordt maar dat er dus niets mee gebeurd!!!

Heeft op 01 mei 2019 om 13:59 geantwoord

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Om de klacht erbij te kunnen pakken hebben wij de Track Trace code, of uw postcode en huisnummer nodig. Omdat deze gegevens hier niet vermeld zijn, hebben wij deze uitgevraagd.

Omdat de klacht intern besproken wordt, ontvangt u hier geen terugkoppeling over. Wel wordt elke klacht binnen twee werkdagen besproken met de betrokken medewerker. Alleen als er een onderzoek wordt opgestart, dan geven wij een terugkoppeling, Mijn excuses dat wij er niet voor kunnen zorgen dat u een terugkoppeling op uw klacht ontvangt.

PostNL Klantenservice

Heeft op 02 mei 2019 om 15:26 geantwoord

ik vind het apart vinden dat jullie niet open en transparant zijn over de afhandeling van klachten!!!!!!

Reactie van de melder van de klacht Beckerse

10 maanden geleden - dus is de klacht in mijn optiek absoluut niet opgelost!!

Bericht van PostNL

10 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw,Dank u wel voor uw bericht.Ik begrijp dat u dit apart vind. Ik kan het echter niet voor u aanpassen. Mijn excuses voor het ongemak.Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Beckerse