Klacht: ergernis en frustratie

bebek op 16 juli 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

pakketje is zoek geraakt bij PostNL en niet bij mij bezorgd. Volgens TrackTrace is deze om 21:27 uur s avonds bij bezorgd… nieuwe service van PostNL? het is niet de 1ste keer dat post van verdwijnt, maar deze keer weet ik zeker dat er iets vreemds aan de hand is. Ik heb alles gezien: busje is gekomen, posbode is binnen gegaan, werd niet aangebeld, en busje is weer vertrokken. Geen briefje, geen pakketje, brievenbus was leeg! Wat heeft postbode met pakketje gedaan? in zijn zak gestopt misschien? Klantenservice??? zegt dat ze hier niks aan kunnen doen, Wat een tent… rest niks anders dan naar de politie te gaan om aangifte te doen, maar over wie???

Gewenste Oplossing:

geen vergoeding! PostNL moet alles opnieuw voor mij bestellen en ALLES netjes bij mij bezorgen zoals het verwacht wordt van een GOEDE postbedrijf. Beter opgeleid personeel een goede screening zou zeker veel van deze situaties kunnen voorkomen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

6 jaren geleden - Geachte heermevrouw Bebek, Uit uw bericht begrijp ik dat u een zending verwachtte, maar deze niet bij u is aangekomen. Om te kunnen zien wanneer uw zending is aangeboden en waar deze eventueel is, hebben we een Track Trace barcode nodig. We begrijpen dat u op dit moment geen barcode heeft. Dit betekent helaas dat we u niet meer informatie over uw zending kunnen geven. Heeft u tóch een barcode? Op postnl.nltrack kunt u deze barcode in combinatie met de postcode van de ontvanger invoeren. Hier vindt u de status van uw zending. Heeft u geen barcode ontvangen? Vraag dan de afzender om de barcode. De barcode staat op het verzendbewijs dat de afzender heeft gekregen bij het versturen van uw zending. Graag hoor ik van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - ik heb wel een barcode, ook gecheckt de status van de bezorging. Klantservice ook hierover gebeld. Dezelfde antwoord, een bandje dat steeds opnieuw afgespeld wordt. Als de klacht heeft gelezen zou u weten dat ik niks heb ontvangen. Pakketje is binnen post NL ontvreemd, door wie weet ik niet. Nogmaals en zo kort mogelijk: ik was thuis op die dag postbus zien komen en zien vertrekken geen pakketje in mijn brievenbus ook niet in brievenbus van de buren ook geen briefje, dat was toen rond 15:00 geweest. De status van dat pakketje was tot 21:30 niet bezorgd! Daarna als bezorgd. Voor zover ik het weet worden deze zendingen niet na 18:00 uur bezorgd. Zelf naar de politie gegaan om aangifte te doen, dat is volgens de politie niet mogelijk. Wat ik van Klantenservice gehoord hebt is dat post dat niet is verzekerd mag ontvreemd en Post NL kan daarvoor niet verantwoordelijk aangesteld worden, mooi... Jammer bijna alle post dat uit het buitenland komt in de handen van Post NL valt. Ligt nu in de handen van de afzender, die zal binnenkort met jullie contact opnemen, schandalig dat zo iets kan gebeuren, dat mensen niks ontvangen en dat post NL durf te zeggen dat het aan hun is gegeven. Ik zou graag willen wie mijn pakketje heeft...

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Heren Dames van het goede leven, nogmaals en voor de zoveelste keer de barcode van het pakketje dat van mij is gestolen. Kom niet nog een keer mij vertellen dat pakketje aan mij of aan de buren is gegeven, IS NIET WAAR. Ik stond op het balkon, busje zien komen, busje zien vertrekken, niet aangebeld, naar beneden gegaan, geen pakketje, geen briefje, direct aan de buren gevraagd ook niks in hun brievenbus. Status van deze is tot 21:30 als niet bezorgd, na 21:30 verandert de status als bezorgd bij MIJ, niet waar, ik ben vrijdag avond niet uit gegaan. Weer aan de buren gevraagd ook niks en rond deze tijd worden deze zendingen niet bezorgd. Kom op mensen van het makkelijk leven, het is niet moeilijk om achter te komen wie rond 21:30 mijn pakketje van het systeem h

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Heren Dames van het goede leven, nogmaals en voor de zoveelste keer de barcode van het pakketje dat van mij is gestolen. Kom niet nog een keer mij vertellen dat pakketje aan mij of aan de buren is gegeven, IS NIET WAAR. Ik stond op het balkon, busje zien komen, busje zien vertrekken, niet aangebeld, naar beneden gegaan, geen pakketje, geen briefje, direct aan de buren gevraagd ook niks in hun brievenbus. Status van deze is tot 21:30 als niet bezorgd, na 21:30 verandert de status als bezorgd bij MIJ, niet waar, ik ben vrijdag avond niet uit gegaan. Weer aan de buren gevraagd ook niks en rond deze tijd worden deze zendingen niet bezorgd. Kom op mensen van het makkelijk leven, het is niet moeilijk om achter te komen wie rond 21:30 mijn pakketje van het systeem het afgeboekt en aan hem vragen wat hij met pakketje heeft gedaan. Is niet de 1ste keer maar nu heb ik gezien hoe het is gegaan, ik was op het balkon, niemand kan mij vertellen dat hij pakketje hier heeft achtergelaten. Deze bestelling heeft mij € 60,00 gekost, als ik nu alles opnieuw zou bestellen moet 2x zoveel betalen en de meeste artikelen zijn niet meer op voorraad, het was een actie. Barcode is: 3STJPK878164781. Nogmaals gevraagd actie nemen niet meer bij lidjes komen zingen want ik val niet meer in slaap, jammer dat jullie niet aangeklaagd kunnen worden en dat bijna alle post dat uit het buitenland kom in jullie handen valt...

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 16 juli 2018 om 16:41 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw Bebek,

Vriendelijk bedankt voor uw reactie en het toesturen van de betreffende code.
Ik ben bang dat de bezorger heeft aangegeven de zending op uw adres te hebben geleverd en we - wegens de verzendwijze - geen nader onderzoek naar deze zending kunnen doen. Om deze reden wil ik u vragen met de afzender op zoek te gaan naar een passende oplossing. Mijn excuses voor het ongemak.

Mocht u nu of in de toekomst vragen voor ons hebben bent u welkom contact op te nemen met onze Klantenservice.

Met vriendelijke groet,

PostNL

bebek

Heeft op 16 juli 2018 om 17:37 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Nee want pakketje is van me gestolen. Jullie kunnen van alles zeggen, maar ik was thuis en ik heb de postman gezien en hij heeft niks achter gelaten niet bij mij niet bij de buren dat was rond 15:30 uur s middags. S avonds is het pakketje van jullie systeem afgeboekt om 21:29 uur. Wie heeft dat gedaan, dat kunnen jullie zien in het systeem, er is geen post geweest s avonds in deze flatgebouw, ik was thuis, bij de buren ook niks te vinden. Ga werken voor het geld mensen, dat is wat ik doe. Ik heb voor deze bestelling € 60,00 betaald en dat is van mij, door mensen van PostNL afgepakt. Schandalig dat het zomaar kan gebeuren hier in Nedeland. En het is niet de 1ste keer geweest, allen daarvoor had ik het niet gezien, maar deze keer wel, alles gezien, en niemand kan mij vertellen dat pakketje aan mij is gegeven. Hoe durven jullie dat? pakketjes in de hoek van de vuile busje achter laten en zeggen dat het aan de klanten is gegeven. Kom op, we zijn geen kinderen! er zat geen snoepjes in dat pakketje, wel mooie dingen, misschien te verleidelijk voor minder eerlijke mensen. Als klantenservice kunnen jullie niks oplossen, ik maar wat anders gaan zoeken als jullie was...

Alle klachten die gemeld zijn door