Klacht: Er wordt geweigerd te controleren of de brievenbus geleegd is.

D. de Jonge op 12 juli 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb sinds maandag 3 brievenbuspost zendingen gedaan. Echter is er geen 1 aangekomen. Ze waren voldoende gefrankeerd (3,32 euro per zending) en ook vielen ze ruim binnen de maximale afmetingen.

Mijn vraag aan PostNL was dus of desbetreffende brievenbus wel geleegd was, aangezien hij tot op moment van dit schrijven (donderdag avond) nog steeds op maandag staat voor de eerst volgende leging. Mijn vervolgvraag zou dan zijn wanneer hij wel geleegd gaat worden.

PostNL kan mij alleen maar helpen als ik mijn volledige naam, adres, woonplaats, mailadres en telefoonnummer geef. (Overigens word ik niet ingelicht wat ermee gedaan wordt, hoe lang bewaart enz wat naar mijn idee sinds de nieuwe AVG verplicht is)

PostNL heeft al deze gegevens niet nodig om even op te zoeken of de brievenbus geleegd is en zo nee wanneer dit dan gaat gebeuren. Hun reden dat ze al mijn gegevens nodig was eerst om mij te kunnen contacten, maar dit verliep al via messenger dus het antwoord kan gewoon daar gestuurd worden. Bovendien verwacht ik niet dat er iemand aan me deur komt staan dus waarom mijn adres? Een andere medewerker zei dat het was om een klantkaart aan te kunnen maken. Kortom telkens een ander antwoord komt ook niet betrouwbaar over.

Een dag verder inmiddels, ik weet nog niet waar mijn post is en een vergoeding heb ik geen recht op! Ik betaal toch voor een dienstverlening die ik niet gekregen heb?!?! Als je bij de McDonalds je eten niet krijgt wil je toch ook je geld terug?!

Gewenste Oplossing:

Het enige dat ik wil is dat er even gekeken wordt wanneer de brievenbus geleegd wordt en waar mijn post is. Zo moeilijk is dat denk ik niet.

En anders verlang ik een onkostenvergoeding vanwege een betaalde dienstverlening die niet uitgevoerd is.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 12 juli 2018 om 13:27 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw,

Het spijt me om te vernemen dat de poststukken die u onlangs heeft verzonden niet zijn aangekomen en dat u tevens niet tevreden bent over uw contact met onze klantenservice. Mijn excuses hiervoor.

Graag wil ik dit toelichten. Wanneer wij een klacht of melding uitzetten op de klantenservice dan maken wij een klantkaart aan om deze klacht te registreren en naar de verantwoordelijke afdeling door te zetten. Uw gegevens worden enkel voor deze melding gebruikt. Meer informatie kunt u hier vinden; https:www.postnl.nlprivacy-verklaring
Uw telefoonnummer en e-mail vragen wij om een terugkoppeling te kunnen geven of nog contact met u op te kunnen nemen wanneer er toch nog meer informatie nodig is omtrent de melding die is doorgezet. Tevens kunt u van ons een e-mail ontvangen ten behoeve van een klanttevredenheidsonderzoek.

Mocht u het prettig vinden dat er nog navraag voor u wordt gedaan betreffende de lichting van deze brievenbus dat hebben wij deze informatie van u nodig. Aangezien u via deze website geen privé bericht kunt versturen wil ik u dan adviseren om weer opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice.

Maar ik hoop uiteraard dat de zendingen inmiddels nog zijn aangekomen of dat u ze retour heeft ontvangen. Briefpost is echter niet verzekerd bij schade of vermissing. Het is niet mogelijk om hiervoor een vergoeding te ontvangen.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http:www.postnl.nlklantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door D. de Jonge