Klacht: Dubbele inklaringskosten gevraagd

[email protected] op 02 december 2022 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een paket met een waarde van 300 euro over laten komen ik heb 150 euro transactie kosten betaald en 86 euro inklaringskosten, de paket is geleverd op een PostNL locatie.

Eenmaal aangekomen op de PostNL locatie word er verteld om 89 euro aan inklaringskosten te betalen terwijl die al betaald is.

Ik nam contact op met de klantenservice en die vertelde dat het komt door een storing en dat ik dan nog een keer de inklaringskosten moet betalen maar dat ik bezwaar kan maken en binnen een week me geld terug kan krijgen.

Na drie onopgeloste incidenten hoop ik dat het de vierde keer wel goed gaat.

Nu even afwachten.

Mijn dubbel betaalde inklaringskosten terug te krijgen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 02 december 2022 om 17:44 geantwoord

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over dubbel betaalde inklaringskosten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Uiteraard niet fijn dat je dubbel hebt moeten betalen voor de inklaringskosten. Dit is gekomen door een storing bij ons in het systeem. Deze kosten zouden binnen twee weken, nadat je de zending af hebt gehaald bij het PostNL punt, automatisch weer terug over gemaakt moeten worden.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]