Klacht: Diverse pakketten niet geleverd

Ninootje op 13 juli 2023 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Al drie maal is een pakket uit china (aliexpress) niet geleverd.
Enkele pakketten liggen al vanaf april op het sorteercentrum en worden maar niet geleverd.
Wat is hier toch aan de hand. Ik krijg mijn buik behoorlijk vol van PostNL.
Misschien dat er eens een goede leiding op dit bedrijf kan worden geplaatst.

Als het aan mij ligt verstuur ik niets meer met PostNL.

Zou graag zien dat de pakketten eens geleverd worden.

Levering van de pakketten

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 13 juli 2023 om 14:35 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Ik begrijp uit uw bericht dat u graag wil weten wanneer u uw briefpostzendingen mag verwachten. Graag reageer ik hierop.

Het is helaas niet mogelijk om onderzoek te doen naar uw zending. De zending is zonder track en trace verstuurd. De code die u heeft meegekregen is bestemd voor intern gebruik in het sorteerproces, verplicht bij goederen in briefpost in het internationale verkeer.

De gekozen productieoptie geeft ons geen mogelijkheid om te controleren of de zending al dan niet is bezorgd of waar de zending zich bevindt.

Uiteraard ga ik ervan uit dat u zoals aangeeft de zending niet heeft ontvangen Ik wil u dan toch het advies meegeven om contact op te nemen met de afzender voor een passende oplossing

PostNL Klantenservice

Ninootje

Heeft op 13 juli 2023 om 15:09 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Door mij is al eerder mail contact geweest met de afzender. Deze geeft aan duidelijk te zien dat het pakket( in dit geval de 3 pakketten) in het sorteercentrum zijn aangekomen en bezorgd zullen worden.
Het is een goedkope manier om aan te geven dat jullie er niets aan kunnen doen.
Het regent klachten over PostNL.
Op de pakketten staat een adres en dat zal toch een keer boven water moeten komen. Of is het zo dat men zelf belang heeft bij pakketjes uit het buitenland?
Als in het sorteercentrum pakketjes blijven liggen zullen die toch een keer boven water moeten komen lijkt mij. Of is er nooit iemand die onder de lopende banden kijkt.
Een slap excuus om je hier op deze manier van af te maken.
Al eerder is iemand naar het programma Kassa gestapt en toen werd het wel gevonden.
Uiterst vreemd en misschien een manier om op te pakken.
Lijkt mij verstandig dat jullie wat meer speurwerk doen naar de pakjes die in grote getale daar blijven liggen.

Reactie van de melder van de klacht Ninootje

9 maanden geleden - PostNL is een zeer slecht postbezorger bedrijf. Het blijkt dat ze niet de capaciteit hebben om de post goed en terdege af te handelen. Zou me rot schamen bij een dergelijk bedrijf te werken waar zoveel mis gaat.

Bericht van PostNL

9 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, Ik kan mij heel goed voorstellen dat het vervelend is wanneer u de zendingen zoals u aangeeft niet ontvangt maar zoals benoemd kunnen wij u hier niet verder mee helpen. Het gaat hier niet om een pakket, het zijn zendingen die in de brievenbus kunnen worden achtergelaten. De code die er op zit is geen track en trace code, dit is een sorteercode voor verwerking van briefpost met goederen. U zult dan ook niet gelijk als bij een pakket de zending aan de hand van deze code kunnen volgen. De laatste scan die u ziet is dan ook van de ontvangst van het sorteercentrum brieven, hierna is er geen registratie meer, conform het product waar de afzender voor heeft gekozen. Dit klopt dus met wat u zegt dat de verzender kan zien dat de zending in het sorteercentrum is (geweest) Omdat er hierna geen nieuwe scan informatie komt, kunnen wij niet zien wat er daarna met de zending is gebeurd. Dit is het product waarvoor de afzender kiest. Zegt u; ik heb het niet dan kunnen wij dit noch bevestigen noch ontkennen. Het is daarom ook dat u in dit geval bij de afzender moet zijn, die maak de keuze op welke wijze hij het wil versturen. De afzender heeft meerdere keuzes waaruit hij kan kiezen. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Ninootje