Klacht: Brievenbuspost’

op 09 september 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik zal niet de eerste zijn met deze klacht en zeker niet de laatste. Nadat ik 2 weken heb gewacht op een pakketje van Aliexpress leek er helemaal niks aan de hand. Het pakketje werd aangemeld bij Postnl nadat het aankwam in Amsterdam en zou op 3 september aankomen. Op 3 september gaf de tracktrace code aan dat het ineens de volgende dag bezorgd zou worden in de brievenbus, dat is natuurlijk geen probleem. Later op de stond ineens dat het al bezorgd was op 3 september. Dat klopte niet, want er lag helemaal niks op de deurmat. En dat terwijl ik wel 2 andere pakketjes op die dag ontving. na meerdere dagen wachten en the chattenbellen met Postnl heb ik nog steeds niet het pakketje ontvangen, maar wel andere brievenbuspost.

Update: hetzelfde is nu gebeurd met 2 andere pakketjes, er wordt aangegeven dat het deze kant op komt en daarna is het al rond 10 uur ‘bezorgd’ door de brievenbus. Ik ben de hele dag thuis en niks ontvangen. Het zijn geen verzekerde pakketjes, dus ik kan fluiten naar m’n geld of producten. Hoe kan dit 3 keer gebeuren in 1 week?! Schandalig gewoon.

Gewenste Oplossing:

Het pakketjes zelf, compensatie of vergoeding

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

PostNL

Heeft op 09 september 2019 om 09:58 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakketten uit het buitenland. Drie pakketten zouden volgens de track en trace geleverd zijn in de brievenbus, maar u heeft het niet ontvangen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Mijn excuses dat u de pakketten niet heeft ontvangen. Ik zie dat u via een ander kanaal hier al een klacht over heeft aan laten maken. Dit zal worden besproken met de bezorger. Omdat het om een onverzekerd pakket uit het buitenland gaat, kan ik u geen vergoeding bieden. Ik raad u aan om contact op te nemen met de afzender voor een passende oplossing.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 09 september 2019 om 10:05 geantwoord

Beste Postnl Klantenservice,

Bedankt voor een antwoord terug, helaas kan ik dit niet oplossen met de verzender van de pakketjes. Zoals de verzender aangeeft zijn de pakketjes volgens de track&trace 'gewoon' bezorgd en heb ik daarom geen bewijs dat het niet zo is. Daardoor heb ik geen recht op vergoeding en/of compensatie. Wat mij enorm verbaasd is dat er tot 3 keer aan toe een bezorgde status wordt gegeven aan een pakketje, maar niet bezorgd wordt. Dat vind ik nogal een merkwaardige procedure van bezorgen. Graag zou ik hier meer over willen weten.

Mvg,

Joren

Alle klachten die gemeld zijn door JJJM