Klacht: Bezwaarschrift al sinds juli in behandeling

Misha1507 op 16 januari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Goedenavond,

Ik heb reeds in juli een bezwaarschrift ingediend, met betrekking tot een te hoge invoerheffing. Door een typefout door een PostNL medewerker is het bedrag voor transportkosten op de factuur van PostNL ruim 3x zo hoog dan er daadwerkelijk betaald is en er op de douaneverklaring staat. Ik heb al maanden geleden een ontvangstbevestiging ontvangen voor de klacht en de bijlagen, sindsdien zwijgt PostNL in alle talen. Het gaat over Factuur nummer 11207664, Factuur datum 01-07-2017
Referentie: 3SPAMS8936065, Debiteur: 501

Gewenste Oplossing:

Bij het herberekenen kom ik uit op de volgende bedragen:

Douanewaarde: EUR 124,21
Belastingen: Recht bij invoer: 3,5% van 124,21 = EUR 4,35
BTW bij invoer: 21% van 128,56 = EUR 27,00

Dat is EUR 31,35 en scheelt dus EUR 22,41 met het bedrag op uw factuur. Ik wil dat jullie mij na al die maanden mijn geld eens teruggeven, want dit is diefstal. Verder wil ik zien dat jullie de afhandelingskosten van EUR 13,00 die ik heb moeten betalen schenken aan een goed doel, omdat de service die ik tot nu toe heb gekregen het niet waard is om voor te betalen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 16 januari 2018 om 10:46 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw Berghege,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het spijtig om te vernemen dat u nog geen reactie op uw bezwaar inklaringskosten heeft ontvangen. Graag reageer ik op uw bericht.

Het bezwaar is op dit moment in behandeling bij de verantwoordelijke afdeling, naar aanleiding van uw bericht op deze pagina heb ik de afdeling gevraagd of u alsnog geïnformeerd kunt worden over de afhandeling van dit bezwaarschrift. Voor nu wil ik u verzoeken dit nog even af te wachten. Mocht het te lang gaan duren, dan raad ik u aan om alsnog contact met ons op te nemen. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik hoop u hiermee eerst voldoende geïnformeerd te hebben.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door