Mijn Klacht:
Goedenavond,
Ik heb reeds in juli een bezwaarschrift ingediend, met betrekking tot een te hoge invoerheffing. Door een typefout door een PostNL medewerker is het bedrag voor transportkosten op de factuur van PostNL ruim 3x zo hoog dan er daadwerkelijk betaald is en er op de douaneverklaring staat. Ik heb al maanden geleden een ontvangstbevestiging ontvangen voor de klacht en de bijlagen, sindsdien zwijgt PostNL in alle talen. Het gaat over Factuur nummer 11207664, Factuur datum 01-07-2017
Referentie: 3SPAMS8936065, Debiteur: 501
Gewenste Oplossing:
Bij het herberekenen kom ik uit op de volgende bedragen:
Douanewaarde: EUR 124,21
Belastingen: Recht bij invoer: 3,5% van 124,21 = EUR 4,35
BTW bij invoer: 21% van 128,56 = EUR 27,00
Dat is EUR 31,35 en scheelt dus EUR 22,41 met het bedrag op uw factuur. Ik wil dat jullie mij na al die maanden mijn geld eens teruggeven, want dit is diefstal. Verder wil ik zien dat jullie de afhandelingskosten van EUR 13,00 die ik heb moeten betalen schenken aan een goed doel, omdat de service die ik tot nu toe heb gekregen het niet waard is om voor te betalen.
