Klacht: Bezorging niet gelukt, geen briefje achter gelaten

103798 op 02 januari 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
PostNL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 2 januari 2020
Reactie van het bedrijf:

Geachte heer, mevrouw, Hartelijk dank voor het verstrekken van de door ons opgevraagde informatie. Ik heb even voor u gekeken en zie dat u in november deze klacht al bij ons heeft gemeld, de bezorger is hier ook op aangesproken....

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf PostNL
Status Opgelost
Datum 2 januari 2020

Een klant van PostNL heeft een klacht ingediend over een mislukte bezorging van een pakket, terwijl hij thuis was. Er werd geen briefje achtergelaten om de bezorgpoging aan te geven, en het pakket werd zonder kennisgeving naar een ophaalpunt gebracht. Na zeven dagen werd het pakket teruggestuurd naar China, wat leidde tot extra kosten voor de klant, terwijl PostNL hem adviseert contact op te nemen met het Chinese bedrijf.

Mijn Klacht:

De bezorging was mislukt terwijl ik wel thuis was. In plaats van het pakketje aan de buren af te geven is meteen de beslissing gemaakt om het naar een ophaalpunt te brengen. Er is mij nooit verteld dat er een bezorgpoging gedaan was, er was geen briefje door de bus gedaan. Na 7 dagen is het pakket weer terug gestuurd naar china (ik wachtte ook al 4 weken op dit pakketje, vandaar dat ik in deze 7 dagen ook geen vermoeden had dat er iets had kunnen zijn). Het bedrijf in china zegt uiteraard dat er nogmaals bezorgkosten betaald moeten worden, of dat alleen de waarde van het pakket retour gedaan wordt. Allemaal logisch, want zij hadden hier geen schuld aan. PostNL blijft volhouden dat ik contact moet opnemen met dit chinese bedrijf, waardoor ik in een mooie circel vast blijf zitten.

Gewenste Oplossing:

Wanneer postnl de kosten vergoed voor het niet leveren van hun service.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

6 jaren geleden - Geachte heer, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. U geeft aan dat u op het moment van de mislukte bezorgpoging thuis was en dat u geen ‘niet thuis’-kaartje ontvangen heeft. Dit is niet de juiste werkwijze. Daarom wil ik u mijn excuses aanbieden en een melding van de situatie maken. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie: - uw telefoonnummer; - een bevestiging dat uw deurbel naar behoren werkt; - de track en trace code van het betreffende pakket. Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht 103798

6 jaren geleden - Telefoonnummer post ik hier niet want dan staat het op een openbare website. Mijn deurbel werkt inderdaad naar behoren; ik bestel regelmatig eten van thuisbezorgd https:www.trackingmore.compostnl-parcels-tracking.html?numberLX798652011NL ^Dit is de track and trace code.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 02 januari 2020 om 11:51 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor het verstrekken van de door ons opgevraagde informatie. Ik heb even voor u gekeken en zie dat u in november deze klacht al bij ons heeft gemeld, de bezorger is hier ook op aangesproken. Ik adviseer u contact op te nemen met de afzender voor een nieuwe zending of een restitutie van het betaalde bedrag.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,
PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht 103798

6 jaren geleden - Gewoon blijven negeren hoor postnl, geen oplossing geven maar gewoon volhouden dat het niet jullie pakkie an is

103798

Heeft op 08 januari 2020 om 17:54 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Dit is geen oplossing

Alle klachten die gemeld zijn door 103798
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM