Klacht: 2 vermiste pakketten worden niet vergoed, slechte communicatie

op 12 maart 2015 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Afgelopen maanden ben ik 2 aangetekende pakketten naar Engeland kwijt geraakt. In beiden gevallen gaf PostNL/TNT aan dat het pakket als vermist moest worden beschouwd. In 1 geval is nu definitief besloten dat ik geen schadevergoeding ontvang terwijl ik eerder een formulier moest optsuren van de geadresseerde waarbij aangaf niet getekend te hebben voor een pakket en dat het niet ontvangen is, hij heeft ook zijn originele handtekening laten zien. In het andere geval (andere pakket) laat de track and trace zien dat een ander persoon (denk de bezorger) getekend heeft voor ontvangst, er staat ook bij voor 43 parcels. PostNL/TNT heeft hierin wederom gezegd dat het pakket vermist is en ik heb alle bewijzen verstuurd, maar ontvang geen enkele reactie van ze terug. Kortom, IK WIL HIERBIJ MENSEN WAARSCHUWEN OM NIET MET TNT/POSTNL TE VERSTUREN EN ZEKER NIET NAAR DE U.K. Aangetekend versturen heeft dus weinig zin bij TNT aangezien ze toch bij vermissing pakket geen schadevergoeding geven.

Als ik schadeloos ben gesteld, het is niet mijn schuld dat TNT/PostNL haar pakketten naar de U.K. kwijt raakt door met Yodel (Engels bedrijf met slechte naam) in zee te gaan.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

4 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van PostNL beoordeeld.

Heeft op 12 maart 2015 om 15:13 geantwoord

Geachte heer Verboom,

Bedankt voor de aanvullende informatie die ik van u heb mogen ontvangen. Ik heb uw onderzoeken bekeken en zie dat dit inderdaad hele vervelende voorvallen zijn. In alle interne communicatie kan ik zien dat mijn collega’s hard bezig zijn om verheldering en oplossingen van Yodel te vragen omdat dit alles bij hen is fout gegaan. Alleen op basis van de officiële informatie die vanuit daar bij ons wordt aangeleverd, kunnen we besluiten wat er met een case gedaan wordt.

Momenteel kan ik niet meer voor u doen dan afwachten wat we nog te horen krijgen van Yodel, alvorens mijn collega’s uw onderzoek kunnen sluiten. Ik adviseer u dan ook alsnog het lopende onderzoek af te wachten. Ik hoop dat we snel duidelijkheid krijgen hierover.

Heeft op 12 maart 2015 om 15:19 geantwoord

De eerste case is naar mijn weten gesloten, TNT/Post heeft mij maandag laten weten niet uit te keren.

Reactie van de melder van de klacht T50

4 jaren geleden - De eerste case is naar mijn weten gesloten, TNT/Post heeft mij maandag laten weten niet uit te keren, deze case is al maanden in behandeling.Tweede case mag in behandeling zijn, ik heb alle bewijzen opgestuurd omdat ik een schadevergoeding zou ontvangen, echter hoor ik gewoon niks meer. Dus klacht is niet opgelost.

Reactie van de melder van de klacht T50

4 jaren geleden - Helaas moet ik u mededelen dat onze financiële schade afdeling de schademelding heeft afgewezen. Op grond van het bovenstaande zal PostNL niet overgaan tot vergoeding van de ontstane schade. Voor het door u ondervonden ongemak bied ik u mijn welgemeende verontschuldigingen aan. Mocht u van mening zijn dat PostNL op enigerlei wijze niet aan het gestelde in haar algemene voorwaarden voldoet, dan staat het u vrij uw klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie Post, Postbus 90600, 2509 LP DEN HAAG (070-3105310) www.degeschillencommissie.nl Houdt u er dan wel rekening mee dat u dit doet binnen 6 weken na dagtekening van deze mail. Ik hoop u hiermee naar tevredenheid te hebben geholpen en geïnformeerd en sluit hierbij het onderzoek.

Reactie van de melder van de klacht T50

4 jaren geleden - + Wat ook niet klopt: Er is mij verteld dat de onderzoeken naar Yodel zijn gesloten dus men doet gewoon niks, ik ontvang ook geen reactie meer in beide cases, heb diverse keren gemaild, maar je ontvangt geen reply van degene die het in behandeling heeft.

Alle klachten die gemeld zijn door T50