Klacht: 2 Brievenbuspakjes al ruim 2 weken zoek. Van één zegt postnl dat ‘ie bezorgd is, maar dat is onjuist.

M.Dee op 01 juli 2023 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Twee weken geleden 2 brievenbuspakjes opgestuurd gekregen door Marktplaats verkopers. Eén had een track trace code, de andere niet. Pakketje met TT code zou 7 juni rond 11:00 ’s ochtends zijn bezorgd, maar dat is pertinent onjuist. Ik heb nooit iets ontvangen. Heb ook bij vrijwel alle buren navraag gedaan, maar niemand heeft het ontvangen. Na contact wordt -zoals verwacht- de verantwoording doorgeschoven naar de afzender, terwijl die keurig netjes aan haar verplichting heeft voldaan. Bij het doorlezen van de reviews van dit bedrijf valt me op dat ik niet de enge ben met dit specifieke probleem, maar dat het schering en inslag is. Waar zijn al die pakketten gebleven?! Gestolen? Gedumpt? Hoe kan dit zomaar ongestraft gebeuren?!

Gewenste Oplossing:

Alsnog zsm bezorging van mijn goederen, of indien dat niet meer mogelijk is financiële compensatie voor geleden verlies.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van post op uw huisadres. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie: - de tracking code van het betreffende pakket. Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht M.Dee

1 jaar geleden - Geachte heer/ mevrouw, Bij deze de door u gevraagde aanvullende informatie: tracking code van het betreffende paket: 3SOPKZ270894315 Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 01 juli 2023 om 20:07 geantwoord

Geboden Oplossing:

Bedankt voor het toesturen van de gegevens! Mijn excuses dat u de zending niet heeft ontvangen terwijl aangegeven wordt dat deze is bezorgd. Natuurlijk snap ik dat u teleurgesteld bent en graag geef ik uitleg.

Volgens de scans is het brievenbuspakje inderdaad op 7 juni rond 11:05 afgeleverd. Omdat voor ontvangst niet getekend hoefde te worden, is er geen onderzoek mogelijk. Mijn advies is daarom helaas toch opnieuw de afzender te benaderen voor een oplossing, die is verantwoordelijk voor de verzendwijze.

De reden dat wij u doorverwijzen naar de afzender is niet zo zeer omdat de schuld bij de afzender ligt, maar dit heeft te maken met de overeenkomsten tussen u en de afzender en de afzender en PostNL. U heeft de afzender namelijk betaald voor het product en het versturen daarvan, daarom heeft u een overeenkomst met de afzender. Dit betekent dat de afzender verantwoordelijk blijft voor het product totdat u deze heeft ontvangen. De afzender heeft het verzendlabel van PostNL gekocht. Dit betekent dat de afzender een koopovereenkomst heeft met PostNL. Mocht er een onderzoek opgestart moeten worden, schade vergoed worden of verzendkosten gerestitueerd moeten worden, dan kan de afzender hiervoor bij ons terecht.

Wel heb ik uw klacht doorgegeven aan de afdeling postbezorging zodat dit besproken wordt. Ook gaan wij onderzoeken of er vaker problemen zijn in het postcodegebied. Omdat wij dit intern afhandelen, volgt er geen verdere terugkoppeling.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

M.Dee

Heeft op 02 juli 2023 om 02:50 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

neen

Alle klachten die gemeld zijn door M.Dee