Klacht: -10, Pakket niet geleverd!

g.betrian op 13 maart 2012 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een pakket uit de VS laten komen (voor mij belangrijk, geldwaarde en tijdsbelang). Bij de 1e bezorgpoging niemand thuis. Normaal word het een 2e keer aangeboden. Bij de Track en Trace online stond ook een nieuwe bezorgdatum. Mijn ouders de hele dag voor thuis gebleven, niemand geweest. Daarna een andere bezorgdatum, tenminste aan het begin van desbetreffende dag. Aan het einde van diezelfde dag stond er onbekend bij bezorgdatum. Toen had ik het gehad met die gasten. Dezelfde dag nog gebeld. Zij konden mij niet vertellen wat en hoe. Ja, problemen bij het nieuwe sorteercentrum in Elst (gld). Heb daarna een klacht gemaild. De enige informatie die zij konden geven, was het feit dat het pakketje voor hen niet traceerbaar was. Duh, Track en Trace/barcode! Maar waar is het pakket gebleven, en waarom niet meer bezorgd. Vele mails verder, telkens weer door iemand anders van de klantenservice gereageerd, en nog geen duidelijke antwoorden. Alleen het standaard “excuses voor het ongemak”. Ook nog veel gebeld, maar nul op rekest. Niemand wist mij te vertellen hoe of wat. Ik heb uit wanhoop de afzender maar een onderzoek naar het pakketje laten starten. Dit ook doorgegeven aan POSTNL. Wat blijkt, 2 weken na 1e aanbieding, is het pakketje onderweg terug naar de afzender (VS). Toevallig achtergekomen door de track en trace nog eens een keer te proberen. Alhoewel er staat “verzonden naar land van bestemming” (duh, Nederland), wisten ze mij (gelijk gebeld natuurlijk) te vertellen dat het pakketje inderdaad weer terug gestuurd is/word naar de VS. Ik heb toen voor de zoveelste keer gevraagd hoe dit in godsnaam mogelijk was. Hoe hebben zij het pakketje uit het oog kunnen verliezen. Alsof dat nog niet genoeg was, met de wetenschap dat ik een klacht had lopen naar de bezorging van het pakket en de afzender een onderzoek, halen zij het in hun hoofd om het pakketje zonder opgaaf van reden terug te sturen. Nergens hebben zij geprobeerd om daadwerkelijk het pakket te achterhalen/onderscheppen. Zij wisten dat het pakket fysiek in Elst lag, maar niet het vermogen kunnen/willen hebben om het dus te achterhalen/onderscheppen en mij als klant alsnog tevreden te stellen. Hoe frustrerend! Zeer slechte serviceverlenig, en een nog slechtere klachtenbehandeling. DRAMA!
Al mijn volgende pakketten laat ik door een ander koerier versturen. Nooit meer POSTNL. Wat een amateurs!

Leed is al geschied. Het pakket is weer terug naar afzender. Dus weer opnieuw laten opsturen (echt niet door de POSTNL), wat weer wachten (4 weken) betekent. 7 februari 2012 verstuurd vanuit de VS. 16-02-2012 pakketje in Nederland aangekomen. 23-02-2012 voor de 1e keer aangeboden. De rest is history. Een schadevergoeding zou het enige zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door