Klacht: Post retour gestuurd door postkantoor na 2 ipv 3 weken

op 05 augustus 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 6-7 is er een niet-thuis-bericht bezorgd door de pakketbezorger waarin wordt gemeld dat ik vanaf 7-7 gedurende 3 weken een pakket kan afhalen bij het postkantoor. Dit houdt in dat ik uiterlijk 28-7 het pakket bij het postkantoor zou kunnen ophalen. Mijn verbazing was dan ook groot dat tijdens mijn bezoek aan het postkantoor op vrijdag 22-7 (een week te vroeg!) het pakket al retour gezonden bleek te zijn (blijkbaar vanwege nieuwe regels van PostNL). Het gaat om jullie standaardformulier waarop staat “de zending kunt u ophalen vanaf de eerstvolgende werkdag vanaf 15.00 uur GEDURENDE DRIE WEKEN op het onderstaande postkantoor.” Het lijkt me evident dat ik moet kunnen vertrouwen op de informatie op dit afhaalbericht en dat het absurd is dat na twee weken het pakket al is teruggestuurd.

Het betrof een pakket van Wiggle.nl waaraan €4,99 verzendkosten waren verbonden. Aangezien ik redelijkerwijs op de informatie op het bezorgde niet-thuis-bericht zou moeten kunnen uitgaan, verwacht ik een compensatie á €4,99 voor de kosten van het opnieuw verzenden van dit pakket evenals een compensatie voor de kosten á €3,30 die Wiggle rekent voor het afhandelen van retouren.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

11 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, Uit uw bericht begrijp ik dat u van onjuiste informatie bent voorzien en hierdoor uw pakket hebt gemist. Ik wil hier dan ook mijn excuses voor aanbieden. Het pakket wordt inderdaad na twee weken retour gezonden. Voorheen was dit drie weken. Er zijn nog een aantal oude brieven in de omloop en tot mijn grote spijt heeft u hier één van ontvangen. Wanneer een pakket retour gaat, kan ik hier geen invloed meer op uitoefenen. Ik wil u dan ook vragen om voor een passende oplossing contact op te nemen met de afzender. Mocht het pakket onterecht retour zijn gegaan, dan kan de afzender een onderzoek bij ons opstarten en eventueel in aanmerking komen voor vergoeding van de kosten. Ik heb een melding voor de desbetreffende bezorger uitgezet zodat het niet weer zal gebeuren. Dit wordt verder intern opgepakt, hier ontvangt u geen terugkoppeling van. Nogmaals mijn oprechte excuses voor dit ongemak. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 05 augustus 2016 om 14:57 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Nogmaals mijn oprechte excuses voor dit ongemak.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: https://www.postnl.nl/klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Eslih