Klacht: Plastic zakjes voor groente

op 27 mei 2021 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Ik doe vaak boodschappen bij Albert Heijn en neem al jaren milieubewust mijn eigen boodschappentassen mee, maar dat de zakjes voor de losse groenten niet meer gratis zijn vind ik belachelijk. Dat zijn nou net de dingen die je vaak van huis vergeet mee te nemen. Of je ziet toevallig een groenteaanbieding die je wilt hebben, een impulsaankoop dus. Dit is dan geen aanbieding meer omdat je € 0.30 per stuk voor een zakje moet betalen. Dus dan koop ik maar geen losse groente.

Verpakkingsargumenten worden door AH op het milieu gegooid, terwijl mijn vrouw en ik het altijd al onzinnig vonden waarom veel versprodukten zo overdreven extra zijn (om)verpakt en dat heeft vaak niks te maken met de THT datum of uit hygiëne. AH heeft nooit uit eigen initiatief milieuactie ondernomen om hun verpakkingen aan te passen. Nu ineens wel, maar versneld onder druk van de milieulobby./opinie. AH wil daarin de leiding nemen en dat is hypocriet. Concurrent Hoogvliet gaf 10 jaar geleden hun klanten al de keuze om een papieren zakje of plastic zakje te nemen.

AH verdient al vele jaren miljarden euros en winsten en momenteel nog veel meer door de coronacrisis. Die verdiensten komen lang niet allemaal ten goede aan hun klanten maar wel aan de AH-aandeelhouders.

Overigens: dat losse milieuvriendelijke groentezakje gebruik ik voor mijn vuilnisemmer.

Gratis verszakje

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]