Klacht: Pin automaat buiten gebruik, bus geweigerd.

op 08 mei 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag16:22 bus 80.
Ik reis al een aantal maanden met bus 80 met een ov kaart.
De heenreis vanmorgen kwam ik erachter dat de terugreis niet meer mogelijk zou zijn met ov kaart.
Ik dacht Ok dan pin ik straks even.
Probeer ik te pinnen omdat de pinautomaat gebruikt word voor pinnen!
Die werkte niet.
Helaas werd ik geweigerd zonder pardon.
Ik snap dat iedereen moet betalen, maar als een pinautomaat niet werkt, verwijder hem dan ook uit de bus.

Dat jullie mensen goed behandelen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 08 mei 2017 om 20:50 geantwoord

Beste Gijsje11,

Uit jouw reactie begrijp ik dat je niet mee kon met de bus omdat het niet mogelijk was om met jouw OV te reizen en de pinautomaat in de bus defect was.

De pinautomaatopstelling in de bussen is nieuw en nog niet geheel gevrijwaard van problemen. Er is dus min of meer sprake van een testopstelling, maar de reiziger kan en mag geen rechten ontlenen aan deze wijze van betaling.

Als de pinautomaat het niet doet dient de reiziger op een andere wijze te reizen, bijvoorbeeld met OV chipkaart of in jouw geval met kontante betaling een kaartje kopen. Het had geen verschil gemaakt of er nu wel of geen automaat in de bus aanwezig was, want als deze er niet was, had je nog steeds niet kunnen betalen.

Uiteraard proberen wij alle automaten zo snel mogelijk (voor zover mogelijk) probleemloos in te kunnen zetten.

^SH
Webcareteam Arriva