Klacht: Personeel houdt elkaar de hand boven het hoofd; klant staat in de kou en wordt met nek aangekeken

op 30 juni 2017 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

In bovenstaande A.H.-winkel kom ik al meer dan 21 jaar. Was het personeelsbestand gedurende zo`n ongeveer 18 jaar constant nu verandert alles daar heel snel en dit niet ten goede voor de klant. Het personeel mag klanten onbeschoft te woord staan en hen wordt door zowel de manager als de assistent-manager resp. de plaatsvervanger de hand boven het hoofd gehouden. Als klagende klant ben jij bij een deel van het vaste personeel de Sjaak. Zeker als je de klachtenafdeling van A.H. zelf hebt ingeschakeld. De door mij geschreven mail met een ernstige klacht over het (niet- klantvriendelijk functioneren) van de assistent-manager is door de manager zelf NOOIT ontvangen. Hij was alleen gebeld door het hoofdkantoor afdeling klachtenafhandeling van A.H. te Zaandam. Kortom; al klant klagen over gedrag en houding van het personeel raak je van de regen in de drup. En de bal wordt je op en dusdanige wijze toegespeeld dat iedereen van het personeel vrijuit gaat. Verder de opmerking dat ik de ENIGE ben die regelmatig klachten heft. Ja me neus; de manager zelf is vaak afwezig of heeft het te druk met belangrijker zaken (in zijn ogen althans). Je moet als klant ZELF terugkomen op een dag wanneer het HEM schikt. Niet gedaan dus. Klacht is derhalve NIET opgelost: ik had wederhoor moeten toepassen bij de assistent-manager. Ik zei dat dit voor mij “een gepasseerd station” was. Ik was de eerste die de conclusie trok:”Nu dan zijn we uitgepraat”. De manager vond het toen nog nodig om een paar vervelende opmerkingen naar mijn kant te maken. Ik zou bot zijn (zou best kunnen als personeel tegen mij onbeschoft is of als ik word afgehouden). De schokkende klacht waar het hier mede t.a.v. de assistent-manager om ging (een onterecht opgelegd winkelverbod aan een klant die dit vervolgens heeft aangevochten bij de Kantonrechter en door deze in het gelijk werd gesteld. AH werd veroordeeld tot het betalen van een bedrag aan schadevergoeding aan deze klant van E 1.000,- en tot betaling van de proceskosten va E 1.000,-). Ik heb hiermee de klantmanager van bovenvermeld filiaal geconfronteerd. Hij wimpelde dit af door te zeggen:”Oh dat is zo lang geleden en vóór mijn tijd. Je denkt toch niet dat ik daar tijd aan ga besteden om dit na te gaan???”. Het was een zaak die onder zijn voorganger – die is vertrokken met en burnout – zich af had gespeeld. Als klant voel je je zo machteloos; JIJ bent degene die maar begrip moet opbrengen voor het personeel. Dit lijkt mij de omgekeerde wereld. Dus de slogan van A.H. “De klant zoveel mogelijk van dienst zijn” gaat maar ten dele op. Kom NIET aan het personeel want dan is je lot als klant door sommigen van dit gezelschap “bezegeld”. Je wordt NIET meer aangekeken. Maar ondertussen heb ik dit wel neergelegd daar waar het hoort. Omdat ik gehandicapt ben, ben ik – in principe – wel op deze winkel aangewezen. Ik ga er nu heen als de “vasten” naar huis zijn gegaan. Blijft moeilijk hoor; het liefst zou ik voorgoed die deur achter mij in het slot hebben gedaan. Andere winkeliers in dit winkelcentrum pruimen die vaste balieklachten en de assistent-manager ook niet: “te veel kak”. En DAT is dus iets war ik een bloedhekel aan heb!

Excuses klachten afdeling vanwege selectieve interne communicatie

Excuses van zowel klantmanager en assistent-manager van filiaal 1246 Winkelcentrum De Leyens in Zoetermeer

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

Reactie van de melder van de klacht Corry52

1 maand geleden - Bedankt Robin voor het plaatsen van mijn klacht op Twitter. Alvast een goed weekend toegewenst!

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Corry52