Klacht: Paypal Zakelijk account uit het niets geblokeerd

op 19 mei 2020 over Paypal in de categorie Betalingsdiensten

Ook hier is een zakelijk account met als redenen ‘activiteit op uw rekening waargenomen die niet in overeenstemming is met onze Gebruikersovereenkomst’ per direct geblokkeerd. Terwijl ik er 100% van overtuigd ben dat er GEEN activiteit heeft plaats gevonden die de regels van de gebruikersovereenkomst overschrijd.

Sinds medio 2015 richten wij ons op de online dating markt (nette en serieuze dating sites) en hebben we tot een maand geleden zonder enige vorm van problemen gebruik gemaakt van PayPal als betalingsmogelijkheid. De geschillen met klanten die we sinds dien hebben gehad, zijn op 1 hand te tellen. Daarnaast gebruikte we PayPal om onze zakelijke facturen te betalen een instellingen die ook PayPal ondersteunen. Dit ging geheel vlekkeloos en zonder enige vorm van klachten, totdat…

… 11 april ik opeens uit het niets een mail kreeg dat dit zakelijk account per direct permanent geblokkeerd is. Ik heb hier een mail over gestuurd naar PayPal, maar binnen enkele minuten ontving ik een automatisch bericht terug dat de rekening permanent geblokkeerd blijft. Sindsdien ook geprobeerd om telefonisch contact op te nemen, maar i.v.m. Covid 19 is de hele telefonische helpdesk (thuiswerken heeft een “professioneel” bedrijf als PayPal blijkbaar nooit van gehoord) niet te bereiken. Daarnaast nog enkele malen een mail gestuurd om mijn bezwaar in te dienen, maar iedere keer binnen enkele minuten een standaard reactie terug dat mijn account geblokkeerd blijft.

Ik vind dit een hele kwalijke zaak, zeker in de huidige situatie waar iedereen het al zwaar heeft kan dit een doodsteek zijn voor een bedrijf. Door deze actie van PayPal mis ik enorm veel inkomsten en vind ik het erg bezwaarlijk hoe PayPal hier mee omgaat!

Zodra hier serieus door PayPal wordt naar gekeken en account weer geactiveerd word.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Paypal

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Paypal nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door intered14