Klacht: Paypal heeft door mij via hen overgemaakt geld zonder toestemming teruggehaald

op 19 mei 2020 over Paypal in de categorie Betalingsdiensten

Ik heb op 30 april jl op EBay een schilderij aangekocht. Gekozen voor betaling via Paypal. Dezelfde dag 472,69 overgemaakt naar Paypal en zij betaalden het bedrag door aan de kunsthandelaar op EBay. Alles ging goed. Na telefonisch contact met de kunsthandelaar in Frankrijk werd ontvangst van het geld aldaar bevestigd. In afwachting van de komst van het schilderij ontdekte ik op 4 mei jl , dat Paypal nog een keer het bedrag van 472,69 van mijn bankrekening had gehaald. Na overleg met mijn bank, de ING bank, besloot ik om dit bedrag terug te vorderen. NB. Ik had dit bedrag al betaald aan Paypal. Vanaf dat moment ging alles mis. Paypal haalde het bedrag terug uit Frankrijk en het schilderij is nog steeds in Frankrijk. Ik kan nog wel inloggen op Paypal, maar kom dan op een pagina terecht waar men mij twee vragen steld, die mij, meer als tien jaar geleden zijn gesteld en waarop ik nu 10 jaar later het antwoord niet meer weet (mijn eerste school en mijn favoriete winkel. Het alternatief is dat een medewerker van Paypal mij belt, op een bij Paypal geregistreerd telefoonnummer van mijn vaste telefoon van meer dan 10 jaar geleden.
Een poging mijn telefoonnummer te wijzigen Is niet gelukt. Afgelopen zondag kreeg ik een mail van Paypal, dat de zaak is gesloten. Ik heb alles geprobeerd, heb mails gestuurd, ben bij het kantoor van Paypal in Amsterdam langs geweest, heb brief en kopie paspoort achter gelaten, verschillende keren gebeld met het gebouw, niemand van Paypal aanwezig, Paypal is vanwege Corona niet telefonisch bereikbaar. Ben ten einde raad, wil gewoon mijn schilderij, waarvoor ik betaald heb, ontvangen. Nu heeft Paypal mijn geld en kan ik er niet aankomen en dus geen schilderij.

Als ik op korte termijn mijn schilderij ontvang. Dus dat Paypal het door mij aan hen betaalde bedrag alsnog weer naar de kunsthandelaar in Frankrijk stuurd , zodat de kunsthandelaar het geld ontvangt en het schilderij naar mij kan sturen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Paypal

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Paypal nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Pieter Fabriek