Klacht: pasfotos afgekeurd voor paspoort – geen geld terug

op 10 mei 2017 over Digifoto Amersfoort in de categorie Fotoservice

Ih heb pasfoto’s laten maken voor totaal 9,95 euro bij Digifoto in Amersfoort.
Bij het aanvragen van mijn paspoort blijken worden deze fotos afgekeurd ivm foute belichting; de dame van de gemeente zegt dat het voorhoofd veel te veel glimt en na digitalisering geheel wit zal uitpakken. Ze maakt een brief en geeft daar bij drie belichtingskenmerken aan waarom zij de fotos niet kunnen accepteren, zodat ik ermee terug kan gaan naar de fotograaf om mijn geld terug te krijgen.
in verband met een schouderoperatie zit er 6 weken tussen foto-opname en moment dat ik terug ga naar de fotograaf (ik heb alle fotos nog én ook het bonnetje). Deze vertelt mij dat ik pech heb; dat hij altijd goede foto’s maakt (er komt nog niet eens 1% terug) en dat ik geen geld terug kan krijgen. Ik vind dat zeer onprofessioneel; hij had gewoon ook kunnen zeggen: sorry mevrouw, ik heb een fout gemaakt door niet goed op de belichting te letten; hoe kunnen we dit oplossen. Zijn stellige ontkenning, zelfs van de punten die de gemeente op het formulier aangegeven hebben vind ik ronduit absurd.

Voordat ik terugging naar de fotograaf had ik verwaht en was ik tevreden geweest met het terugkrijgen van mijn geld, omdat de pasfoto\'s aantoonbaar niet aan de gestelde eisen voldoen.
Nu nadat ik de reactie van de fotograaf heb meegemaakt, zou ik vooral willen dat dit bekend wordt, zodat andere klanten die pasfoto\'s nodig hebben, weten wat voor soort ondernemer hij is (niet klantvriendelijk, niet oplossing zoekend, en geen goede vakfotograaf).

Alle klachten die gemeld zijn door klacht0505